07 september 2006

Dagens slumpmässiga fakta

Jag älskar Imdb, varje gång jag klickar omkring där lär jag mig nåt nytt.

Dagens lärdom är att Anthony Perkins (you know, han som spelade Norman Bates så fantastiskt bra), dog av AIDS 12/9 1992.

Han fick två söner, varav en är en skådespelare vid namn Osgood (eller Oz) Perkins. Alla som har sett "Legally Blonde" minns den nördiga, sammanbitne, men hygglige killen? Right, that's the one.

Osgoods mamma Berinthia, Anthony Perkins fru, var fotograf och skådeseplerska, som medverkade i filmatiseringen av "Scruples" (välkänt tantsnusk) och även den hemska "Cat People" (kvasierotisk om jag
minns rätt). Hon dog i WTO-kraschen 11/9 2001. En dag före sin mans dödsdatum. Hur jävla creepy är inte det?

Tänk att ha Norman Bates till pappa, och en mamma som dör i det mest omtalade terroristdådet of all mankind. Med en dags mellanrum. Kul liv. Kul
september. Stackars Oz.

5 Åsikter

Blogger myra:

Du är som ett helt uppslagsverk du Anna :D

07:55  
Blogger Anna Nio:

Inte jag, men Imdb. :D Jag är Imdb i kortform. ;D

11:15  
Anonymous Anonym:

Imdb rules! Jag älskar att surfa in där och kolla recensioner och leta kuriosa om skådisar och filmer...:)

12:57  
Blogger Anna Nio:

Erik: Yes! Nu först kan jag acceptera ett släktskap med dig. :D

13:30  
Anonymous Anonym:

Det var banne mig på tiden! :D

15:11  

Skicka en kommentar

<< Home