27 september 2006

Jävla Ryanair

Jag ska förklara rubriken senare. Eller, tidigare, fast imorgon. Kanske. Följande är i alla fall tjyvat av Elin.

Vad har du på vardagsrumsbordet just nu?

En fat med frukt, ett hårspänne, ett glasunderlägg, en plåtask med Altoids, ett halsband, ett videoband vars innehåll jag glömt bort och en stor och fet historiabok som skriker "LÄS MIG!".
Din favoritplats i hemmet?
Soffan eller framför datorn. Sängen är inte fy skam den heller.
Favoritmöbel?
Hmm, soffan eller sängen tror jag.
Vad köpte du senast till ditt hem?
Badrumsmatta i vitt och grått med en dödskalle på, ovan nämnda fruktfat (cerise, turkos och orange keramik och glas) och en knallröd plastig köksklocka.
Möbelköp du ångrar?
Tja, köksbordet och stolarna passar inte in, men jag ångrar dem väl inte precis - de passade ju förut.
Favoritkonstverk hemma?
Vi har inte konst här, och just nu är det nästan inget uppe på väggarna heller.
Vad samlar du på?
Biobiljetter, fina kläder och bra filmer.
Din inredningsstil?
60-talslounge möter kitsch-barock.
Ditt största förvaringsproblem?
Återvinningen är väl inte supersnyggt organiserad, och alla teknikprylar som nu ligger i en byrå de inte får plats i är inte heller nån hit. Mina kläder har alltid varit ett stort gissel, men de får i varje fall plats.
Bästa fyndet?
Hörnbäddsoffa för fem och fem. Så var det klart!
Brukar du leka hobbyhantverkare?
Så mycket jag kan i en hyresrätt.
Snyggaste hemmet du varit i?
Åh, nu kommer jag inte på så många, men Ambras lägenhet är jävligt koolt och svulstigt inredd, och Emelies och Martins lägenhet har hemskt fina möbler. Men snart är det VÅR lägenhet som är snyggast, ya hear? VÅRAN. ;D
Bästa inredningsbutiken?
Lagerhaus och Ikea. R.O.O.M. har mycket fint men är galet dyrt. Inte ens om jag hade råd skulle jag handla där, det är inte värt det, snik snik.