23 september 2006

Fifteen minutes of dream

Jag lånar en idé från Addi och gör en lista över topp femton saker jag vill uppleva/åstadkomma inom den närmaste framtiden (utan inbördes ordning):

1: Renovera/inreda klart lägenheten.
2: Resa till Tokyo, Egypten, sydstaterna i USA, London igen (saknad!), Paris, Irland, Skottland, Berlin, och Kina. Helst, men det finns tusen andra ställen jag skulle vilja åka till också.
3: Skaffa knoddar. I wants it so!
4: Ha ett stabilt jobb som jag är lämpad för och trivs med, som
helst inte är på mer än 65%, och dessutom har en BRA lön så att man friktionsfritt klarar sig på detta.
5: Gifta mig. Faktiskt. Jag börjar låta som en desperat amerikanska här.
6: Åka på filmfestivalen i Berlin och dito i Cannes, samt Sundance i staterna.
7: Sluta vara sockerberoende för gott.
8: Hitta en träningsform som jag trivs med och som jag frivilligt kan ägna mig åt utan att tröttna eller lägga av.
9: Vara med i ett band. Jag har aldrig varit det. Har alltid velat, men är kass på instrument och kan väl inte direkt sjunga något vidare.
10: Lära mig sy efter mönster. Det finns så mycket kläder jag vill ha men det är tröttsamt att invänta modets svängingar för att de ska finnas tillgängliga.
11: Kunna laga mat, på riktigt. Sådär att man känner i ryggraden hur det ska vara och vet vad som passar ihop och sånt.
12: Skaffa pirattatueringarna.
13: Lära mig hur man lägger håret, eller hitta en frisör som kan det, så att jag kan ha ljuvliga 40-talslockar varje dag utan att slita med locktång och spray.
14: Skriva en bok, noveller, artiklar, eller bara skriva nånting som publiceras.
15: Hitta en meningsfull hobby. Att det ska vara så svårt.

Jag tar en till faktiskt, det räckte inte riktigt med femton:

16: Lära mig hantera stress och imperfektion i mig själv. Prio ett.

Apropå ingenting så finns det bilder från Johans maskerad i min bilddagbok nu. :)