14 september 2006

Mager filmhöst i Göteborg

Usch, Cinematekets höstprogram lämnar mycket övrigt att önska. :( Inte nog med att vi inte får gå på Draken längre, själva filmurvalet är sällsynt trist och träigt (om man inte älskar Almodóvar förstås) också. Tur att jag har SFF att se fram emot i november i varje fall. Och boy, oh boy som jag ser fram emot DET å andra sidan! Många människor går och peppar och laddar i flera månader i förskott inför sommaren, själv hoppar och ler jag vid tanken på november och filmfestivaldags redan någon gång i juli. :D


Följande är allt jag är intresserad av att se på Cinemateket i höst, any takers? Säg till om ni vill sällskapa. :)


10/9 (söndag) 16.00 "Jag hatar dig älskling!"
30/9 (lördag) 14.00 "Underground".

7/10 (lördag) 16.00 "En Dödsdömd Har Rymt".

29/10 (söndag) 16.00 "Metropolis" (med livepiano!).

16/11 (torsdag) 19.00 "Alphaville".

26/11 (söndag) 16.00 "Faust" (också med livepiano, sånt är hyvens).

9/12 (lördag) 14.00 "Vi Barn Från Bahnhof Zoo".

2 Åsikter

Anonymous Anonym:

Jag vill med på Metropolis iaf..
Men det är klart, blir det bara den jag vill se blir det ett väldigt dyrt bio-besök :P

13:06  
Blogger Anna Nio:

Hehe, fast medlemskortet räcker ju i ett år, så man kan hoppas på en bättre vår? Det rimmade, så vackert det blev! :)

13:18  

Skicka en kommentar

<< Home