24 september 2006

Yada yada

Okej, Karro har requestat att jag gör den här listan, så då gör jag det - så snäll är jag. :D Ber om ursäkt ifall jag redan gjort den tidigare, jag kommer inte ihåg riktigt. So many lists, så little memory.

1. Tre namn jag lyssnar till:

Anna, Banana, Nio.
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag är förutseende.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag måste göra allt på en gång och inte kan prioritera.
4. Detta är jag rädd för:
Clowner, Sadako, Killer Bob, att bli jagad, spindlar, mörker och säkert en massa mer.
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Ömhet, konversation, skratt.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Läsa kartor, räkna matte, simma under vattnet (helt omöjligt hur jag än gjort).
7. Detta tycker jag om att göra:
Prata, se på film, organisera, inreda, skratta, läsa, umgås med trevligt folk, gå på filmfestival.
8. Detta vill jag göra just nu:
Måla tjejrummet, men jag måste plugga och gå till affären istället.
9. Bästa känslan:
Trygghet och känslan av att ha genomfört något bra.
10. Värsta känslan:
Förvirring över saker man inte kan få klarhet i, otillräcklighet, self doubt.
11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Intelligens, humor, personlighet, vänlighet, tilltalande fysiskt utseende (såklart).
12. Är du kär just nu:
Så in i bomben.
13. Jag vill gifta mig:
Med Johan.
14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Skaffa smått, resa, finna ett tillfredsställande arbete, och hängglidflyga! (jag vet att det blir fyra men jag VILL så gärna.)
15. Min käraste ägodel:
Mina kläder och mina filmer (hur skulle jag kunna välja en sak?).
16. Något jag vill ha i present:
Sjukt mycket grejer, främst en massa böcker.
17. Detta har jag på mig just nu:
Mörkblå frottémorgonrock med broderad dödskalle på ryggen samt cerise tofflor.
18. Favoritkläder:
Det varierar enormt.
19. Favoritdjur:
Jag avskyr alla djur, utom katter. Som jag är allergisk mot. Yay.
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Pop, rock, nostalgisk musik, 60-tal, bluegrass, electro, new wave, psychobilly.
21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
Veronica Maggio - "Nöjd"
Evanescence - "My Immortal"
K's Choice - "Not an Addict"
22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Roligast: Filmämnena, engelska (i gymnasiet), historia (Universitetet).
Tråkigast: Matte my old enemy, idrott, NO (i gymnasiet och grundskolan), flummiga hitte-på-ämnen på Lärarhögskolan.
23. Stjärntecken:
Skorpa.
24. En bok jag gillar:
"Det infantila samhället" - Carl Hamilton.
25. En film jag gillar:
"Junk Mail", en fantastiskt bra och rolig norsk film av Pål Sletaune.
26. TV-program jag gillar:
ANTM, Gilmore Girls, Desperate Housewives, Idol, So You Think You Can Dance?, Mythbusters, forensic-program på Discovery, Room Service, CSI, Lost.
27. Favoritdoft:
Timjan, nyklippt gräs, nybakat, frost, kryddor, solvarm hud på den man älskar.
28. Detta äter jag gärna:
Mat med ingefära, röd lök, lime, timjan, eller thaikryddningar i.
29. Dricker helst:
Vatten, mörkt öl, Coca Cola (fast jag försöker låta bli det sistnämnda).
30. Favoritgodis:
Vit choklad.
31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Egypten, Tokyo, Kina, London, Berlin, Paris, USA, Irland, Skottland etc.
32. Färg på mina ögon:
Gröngrå.
33. Min längd:
164 centimeter tror jag.
34. Jag tror på:
Historien, fakta, vetenskap, ödet.
35. Jag spelar:
Allan ("om man kunde få se en bild?").
36. Person jag beundrar:
Jag vet inte, jag är inte så mycket för idoldyrkan.
37. Så här bor jag:
I en fyra i omvandlingsfas med darling Johan.
38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Ingen faktiskt, fast en mår hemskt dåligt just nu och jag vet inte varför. :(
39. Det här tänder mig:
Personlighet, eget utseende, höga kindben, finmejslade händer, djupa ögon, meningsfull konversation, intelligens, långa smala bleka killar, vita linnen på sagda män.
40. Det här gör mig avtänd:
Självgodhet, testosteron, ointelligens, raggande, skryt, fetma (vi snackar US size alltså), mainstream-människor, konformitet.
41. Favoritfärg:
Khakigrön, skogsgrön, äppelgrön, rosa, svart, knallrött.
42. Favoritcitat:
Halva min konversation består ju av citat! Men okej, några bra i alla fall:
"You can't hiiide, NOT from your dentist!" - Corbin Bernsen, "Tandläkaren"
"And now you're going to die, wearing that stupid little hat. How does that feel?" - Michael Douglas, "Falling Down"
"When you grow up, your heart dies." - Ally Sheedy, "The Breakfast Club"
"Give 'em a Big Mac and a pair of Nikes and they're happy. I can't relate to 99% of humanity!" - Steve Buscemi, "Ghost World".
43. En hemlighet jag vet:
Det gör jag säkert.
44. Bästa present jag fått:
Hmm, jag vet inte riktigt.
45. Senast köpta skiva:
Haha, ni behagar skämta med mig aprillo!
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Ögonen tror jag.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Just nu är det i varje fall hyn, jag ser ut som en femtonåring. :(
48. Udda förmåga/egenskap:
Kan rulla ihop tungan till tre veck, lyckas alltid observera saker i folks hem så pass att när de letar efter något så vet JAG var det är (även om jag bara varit där i fem minuter, it's uncanny), om det finns någon mängd vatten på ett golv jag beträder utan skor så kliver jag ALLTID i det, alldeles särskilt ofta med vänster fot.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Katt.
50. Två personer jag vill ska göra detta test:
Elin och Andrea. :)

2 Åsikter

Blogger anna:

av nån anledning så blir jag aldrig less på not an addict :)

13:48  
Blogger andrea:

haha ok då, jag ska göra testet. alldeles strax. :*

15:11  

Skicka en kommentar

<< Home