22 mars 2007

Bloggens vänner

Idag har jag träffat en bloggvän! Hon var fin och snäll och log mycket, och hennes kompanjon var likaledes stilig och trivsam han också. Dessutom var fröken Fia väldigt duktig i sin presentation av sin nya bok (köp, köp). Jag slopade Pretty Woman-vevandet med armen, men jag klappade högt och ärofyllt.

Jag var ohyfsad och åt både banan och mazarin inne på biblioteket, och sen reste jag mig och gick direkt efter Sofias anförande också. En stackars alternativelooking snubbe började mippla med bibliotekets andrahandsvariant av dataprogram, där han hade tänkt visa upp sin serie, men då smet jag. Det var packat med folk, så jag fick pressa mig förbi lite äldre herrar som såg förvånade ut. Har man en gång äntrat poesihörnan kommer man aldrig ut, kanske.

Eftermiddagens roligaste 1: En man i 55-60-årsåldern frågar "Ett community, är det något på internet?". :D
Eftermiddagens roligaste 2: Eminente Assistenten Anton fick läsa högt ur boken, och rakt framför honom satt en skrynkelgammal tant. Tanten fick höra ord som "pilsk" och "pillesnopp" rakt i sina russinöron, hahahaa.
Eftermiddagens trevligaste: Att träffa Fia och Anton! Synd att det blev ett så kort möte, men nu har jag ytterligare ett par trevliga människor att lära känna bättre när jag drar land och rike kring (= åker till Stockholm). :D

Shout out to ma brand new peaps, Fabulösa Fia och Awsome Anton. Booya-kasha! (Eller hur di svarte ongdomarna av idag nu uttrycker sig. En kan då rakt inte te å begrip 'et!) :D

Etiketter: , ,