14 mars 2007

One giant pant for mankind

Jag hittade äntligen en snygg väst på H&M i måndags, har velat ha en gud vet hur länge, men tycker alltid att de är asstora, asdyra eller asfula. Eller alltihop. Nåväl, den här kostade tvåhundra och var tjusig och rutig, so I bought it. Men när jag provade den lite mer noga hemma så tyckte jag att den satt ganska konstigt. Den såg felsydd ut rent av.

Idag provade jag en likadan i samma storlek för att fastställa att inte även denna väst var felsydd, men till slut inser jag att modellen är sydd för såna där jävla jättekvinns (also known as fotomodeller). Hissade man upp västen så satt den perfekt, förutom då att det fladdrade en decimeter tyg ovanför axlarna. Riiiight.

Dessa förändringar i storlekarna är sjukt störiga, byxorna har länge varit stört omöjliga att köpa eftersom de alltid är gräsligt överdrivet långa. Jag fattar uppriktigt inte hur man resonerar när man tycker att det är rimligt att en person som är i min bredd också är minst en decimeter längre i benen och ytterligare en decimeter till i överkroppen. Det skulle ge en totallängd på 185 centimeter för min del. Visste vore jag glad som en gris om jag var jättelång, men jag vägrar tro att det är en standardstorlek. Dessutom skulle jag inte vilja vara 1.85 och fortfarande väga femtio kilo, yikes.

Jag kommer i varje fall aldrig mer att ta nån som helst pity för långa människor som säger att det är svårt att hitta kläder. Oh no it ain't!

Mitt tråkiga klädäventyr fick dock ett lyckligt slut; Jag hittade ett par rutiga pants (dock givetvis för långa), en grön top med
knappar och trekvartsärmar med puff, samt en lila leopardmönstrad t-shirt på Vero Modas utförsäljning. Allt för samma kostnad som västen. Tvåhundra pix, det kallar jag ett fynd. :D

Dessutom hittade jag ett par äppelgröna ballerinas i satin på H&M's barnavdelning för en ynka hundring härom dagen. Kom nu våren, jag har skor som väntar på dig.

Etiketter: , ,

3 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Men det är ju precis det som är problemet för de långa också. En av mina kompisar är typ 175 och NORMALBYGGD och för henne är det liksom kört :D
Antingen får hon ha byxorna som urkle eller så får hon dem inte över höfterna alls. JÄVLA FOTOMODELLER!

14:41  
Blogger Anna Nio:

Ååååh, det är ju sant, de långa normala kan inte heller ha kläder, fan! Men visst är det absurt att stora klädkedjor massproducerar sina plagg efter en norm som ärligt talat ganska få kan uppfylla? :(

16:07  
Blogger Dallerberg:

Ja det är faktiskt helt sjukt i huvudet. Fast när det gäller BH'ar önskar jag att de gjorde fler i bimbostorlek, det är näst intill omöjligt för mig att hitta en som passar :D *LER E80* fast nu har jag iofs slutat med mina minipiller så jag går nog ner till en vanlig D-kupa snart, då blir det liiite lättare :P

14:53  

Skicka en kommentar

<< Home