14 mars 2007

En hård värld

Idag upplevde jag något mycket märkligt. En vuxen människa som aldrig hade hört talas om Helosan. Vad är det för värld vi lever i egentligen?

Helosan är min bästa vän om vintrarna, utan Helosan skulle jag ha spruckna och blödande händer. Och jag överdriver inte ens. När jag var liten hade jag så torra händer att huden sprack i små blödande sår. Det var inte alls skönt. Jag fick Idomin utskrivet, vilket jag tror hjälpte, men den gjorde ont, var exceptionellt trög och luktade illa tror jag. Jag tyckte i varje fall inte alls om den. Men sen jag började smörja med Helosan i förebyggande syfte har jag aldrig fått de där såren igen. Pris ske Helosan!

Läste på hemsidan att salvan ursprungligen utvecklades för att lindra såriga kospenar, men att pigorna upptäckte att det funkade utmärkt även på deras händer. :D

Etiketter: ,

4 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Fan vad bizarrt att aldrig ha hört talas om helosan :D

20:24  
Blogger Anna Nio:

Ja, visst är det? I Sverige liksom! :D

20:26  
Blogger Johan:

Helosan skulle nog inte jag hört talas om ifall jag inte tatuerat mig nån gång.

Var en Atrix kille innan Helosan.

20:11  
Blogger Anna Nio:

Meh, att inte hört talas om Helosan är som att inte hört talas om Lypsyl tycker jag. Just plain sicko! :D

20:49  

Skicka en kommentar

<< Home