04 mars 2007

Filmtips vecka #10

Jag glömde visst göra en lista för den här veckan, men det verkar ändå inte vara nån som bryr sig om mina tips, så skit samma I guess.

Den här veckan är det mest sånt som jag inte sett själv, och det bästa perioden erbjuder som jag faktiskt har sett är "RoboCop" och "Matrix". En ganska blek vecka med andra ord. Dock fortsätter TV6 med sina goda föresatser och visar en serie Bruce Lee-filmer om lördagarna, mer sånt!

---

Addendum: På lördag visar Femman den amerikanska nyinspelningen av "Insomnia", vilken jag inte tycker att ni ska lägga ned någon tid på. Hyr/luska istället upp det svensk/norska originalet, som i mitt tycke är överlägset mycket bättre.

---

Måndag 5/3
21.00 "Gangs of New York", Kanal 9
22.35 "Arizona Junior", TV4

Tisdag 6/3
22.30 "Human Traffic", SVT2

Onsdag 7/3
14.10 "Den Stora Illusionen", SVT1
00.20 "RoboCop", Kanal 5

Torsdag 8/3
01.25 "Slackers", Kanal 5

Fredag 9/3
19.55 "Wallace & Gromit: Magnifika Mackapärer", SVT2

Lördag 10/3
15.30 "Wall Street", TV4
18.15 "Max Knight", TV3
22.00 "Matrix", TV3
22.10 "Det Ljuva Livet", SVT2
23.45 "Fruktans Nävar", TV6
00.30 "Dave", TV3

Söndag 11/3
14.40 "Ciderhusreglerna", TV4

Etiketter: ,

2 Åsikter

Blogger carcerii:

Jag håller inte alltid med om att dina filmtips är något att se, men jag brukar ändå läsa dem för att få lite idéer och titta på något nytt.
Till mitt försvar att jag inte efterfrågat den vill jag lägga fram: Influensan!
Har legat däckat i den sedan förra tisdagen och börjar först nu se en ljusning. Tack gode gud för att jag vanligtvis brukar klara mig undan det här! Förstår inte hur folk orkar gå igenom ngt sådant här minst en gång per år?! Nej, förhoppningsvis håller jag mig frisk ett par år nu innan det slår till igen.

Eh, det jag egentligen ville säga var att du ska forstätta posta filmtipsen! ;)

15:32  
Blogger Anna Nio:

Men hu, det låter inget vidare. Jag kan inte minnas själv när jag hade flunsa sist, så jag hoppas att jag ska få fortsätta så. Bra att du är på bättringsvägen också. :)

Men bra att du uppskattar tipsen i alla fall. Jag postar dem även delvis för min egen del, så att jag bara kan gå in här och kolla om det är något att se för dagen också. :)

15:35  

Skicka en kommentar

<< Home