16 mars 2007

I challenge thee to the death

Okej, jag försöker ta tag i utmaningen jag fick för ett tag sen. Det finns en massa underliga saker med mig, men jag vet inte om de är särskilt roliga. Jag ska försöka välja ut de allra konstigaste bitarna i alla fall.
REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagen" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.

Slutligen väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Lukter som generellt sett inte anses som väldoftande, som bensin, gamla böcker och jäst (sorten man bakar med), gillar jag. Jag tycker på fullt allvar att dessa saker luktar vansinnigt gott och blir nästan lite rusig av att smula ned jäst i bunkar. Jag tycker dessutom illa om parfym, särskilt såna som luktar "tungt" eller sådär blommigt och flickigt, usch.

2. Jag kan absolut inte läsa kartor. Det är omöjligt hur jag än gör, jag begriper bara inte. Jag måste vrida på kartan så att den är framför mig precis så som jag ser platsen jag står på, för att jag ska ens kunna överväga att följa den. Mitt lokalsinne är genomuselt och uppenbarligen saknar jag någon slags gen eller superkraft som gör att man kan tolka kartor och vrida och vända på bilder mentalt. Man kan säga till mig att följa Drottninggatan norrut, och jag står som ett frågetecken. Norr, I ask you? What is this lokalsinne?

3. Jag har en magisk förmåga att hitta förlagda/malplacerade saker hemma hos andra, utan att leta. Det händer ofta att jag efter att ha kommit hem till någon, där personen inom allt mellan fem minuter till en timme händelsevis letar efter en sak, som jag då under min tid där observerat var den finns och således kan tala om det. I don't know how I do it. Synd att det inte funkar i mitt eget hem bara.

4. Ofta när jag går i trappor, eller mest när jag småspringer i dem, får jag tankar att om jag skulle missa ett trappsteg, hur illa skulle jag i så fall slå mig? Samma sak när jag hade cykel förr i världen; Jag fantiserade om vad som skulle hända ifall jag skulle glömma bort att bromsa. Skulle jag slå huvudet i metallgrinden, skulle jag bryta armen mot marken och skrapa upp kinden, eller skulle jag rent av slungas ned i ån och tappa andan och drunkna? Ganska twisted.

5. När jag var liten var jag helt sjukt bra på att prata baklänges. Jag minns att en kompis till min bror (eller liknande, minns tyvärr inte vem det var, men en lite äldre kille i varje fall) skulle testa mig, och att jag var bättre än vad jag själv hade trott till och med. Jag sa hela meningar utan att blinka. Idag fattar jag inte hur jag kunde göra det, I miss the golden days of tarpsegnälkab.

6. Jag är maniskt rädd för mögel av alla de slag. Jag får för mig att fuktig disk kan utveckla alger om jag inte torkar av det. Om vi har tvättat och något är det allra minsta fuktigt (eller snarare o-torrt), även om det bara är en ynka strumpa, så klarar jag inte av att lägga in plagget. Det får hänga framme hela natten och torka så det SÄKERT är HELT kruttorrt. Jag får obehagliga tankar om att en tröja som är pyyyttelite fuktig viks, läggs in i garderoben, läggs under andra tröjor, får ligga kvar i flera månader, under den tiden sakta möglar och blir förstörd, samt sprider sitt äckel till intilliggande plagg så att minst tre tröjor måste kastas och hela garderoben luktar mögel - andningspaus! Gah!

Jaha, så till utmanandet. Well, den som vill får göra det förstås, men det vore roligt att se vad Anna, Andrea, Marre, Lina, Sanna och Karro väljer. Men som sagt, alla som vill kan väl göra den, det vore kul. :D
(Jag vet dock inte om några fler än dessa sex personer som regelbundet läser och som dessutom har en egen blogg faktiskt.)

Etiketter:

14 Åsikter

Anonymous Anonym:

Haha, jag tycker också att bensin, gamla böcker (kthbs bokmagasin luktar underbart!) och jäst luktar gott! It runs in da family I tell ya! :D

15:05  
Blogger Anna Nio:

Hahaha, vi blir bara mer och mer lika med åren, du och jag. :D

15:42  
Blogger Johan:

Att tala baklänges är ju annars ett tecken på att vara besatt, sett för mycke lynch eller lyssnat på 80-tals hårdrock. Vad väljer du? :)

17:52  
Blogger Anna Nio:

Om det är hårdrocken så skyller jag på min bror, Lynch såg jag inte förrän senare... :D

18:04  
Blogger Dallerberg:

Ok jag gör det lite senare ikväll för nu är det matdags!

(förövrigt är jag exakt likadan med dofter, kartor OCH att hitta grejer :D)

20:11  
Blogger Anna Nio:

Marre: Haha, men du får inte ta samma, DU FÅR HITTA PÅ EGNA! :D

20:23  
Blogger Dallerberg:

Ja det gick ju bra att hitta på egna, jag har bra mycket fler än 6 konstiga grejer going on :D

15:39  
Blogger Anna Nio:

Haha, jag med. Typ allt som särskiljer en över huvud taget är ganska konsigt, märkte jag när jag tänkte efter lite. :D

15:59  
Blogger myra:

Jag läser också regelbundet, samt har egen blogg.

:D

20:41  
Blogger Sanloko:

Fasen, jag har skitsvårt att komma på några grejer men såklart ska jag leverera. Det kan dock ta ett tag innan det kommer ut på min blogg.

21:18  
Blogger Anna Nio:

Myran: Ja såklart! *pann-klatsch* Gör du med, jag skiter i reglerna och väljer sju personer! :D

Sanloko: Äsch, man är konstigare än man tror, det märker man när man väl börjat tänka på saken. ;D Jag väntar med spänning. :D

23:18  
Blogger Sanloko:

Kan inte du extraknäcka som siare? Du hittar ju prylar som ägaren själv inte alls kunde hitta..låter synskt för mig! Förresten kan du fjärrskåda vart mina fina tumvantar i skinn har tagit vägen, jag saknar dom. Nu har jag gjort min skamlista.

18:49  
Anonymous Anonym:

Hej

Linda heter jag som skriver till dig från ett TV-produktionsbolag i Stockholm. Vi gör just nu ett program som kommer att handla om fobier. Läste inlägget du skrivit angående mögel och skulle därför vilja komma i kontakt med dig.

Hör av dig på lilul@hotmail.com

12:48  
Blogger karro:

åh jag SKA anta din utmaning snart, har bara saknat inspiration.

22:40  

Skicka en kommentar

<< Home