26 mars 2007

Please, please, please, let me get what I want

Jag vill ha 90-talsfest, jag vill åka till Stockholm, jag vill åka utomlands - till Paris eller Istanbul, jag vill ha kort kjol och ballerinas på mig utan att frysa ihjäl, jag vill klättra, jag vill ha besök av Martin och Emelie och Andrea och min bror, jag vill köpa färdigt det som behövs till hemmet på IKEA, jag vill sätta upp affischer och tavlor och gardiner, jag vill gå på Gretas och dansa med Ålen, jag vill inreda balkongen så man kan sitta där och läsa i solen, jag vill planera bebisar med min man, jag vill att min penicillinkur ska ta slut så min hy slutar vara fnöskig, jag vill umgås med trevliga människor oftare, jag vill sitta i varma soliga parker och dricka kall öl med goda vänner, jag vill ha pengar över när räkningarna är betalda och jag vill köpa böcker för flera tusen och bara läsa ihjäl mig.

WHO'S WITH ME? :D

Etiketter: , , ,

18 Åsikter

Blogger Martin:

Nej till allt, stoppa allt!

Eller okejdå, vissa av sakerna låter rätt bra faktiskt.

11:07  
Blogger Anna Nio:

...i röven, då eller? :D Jag glömde bort "att dricka öl i parker", det måste läggas till!

11:23  
Blogger Dallerberg:

Om du har 90-talsfest så kommer jag!!!!!!!!!! Säg till 2 veckor innan bara så jag kan ta semester :D

12:00  
Blogger karro:

jag är med dig fullt ut. :D

15:03  
Blogger anna:

JAAAAAA!

15:59  
Blogger Anna Nio:

Hahaha, hurra vad fint! Tack babes!

Marre: Ååååh, då MÅSTE jag ha en ju! Jag vill ha en 90-talsfest i början-mitten av juni, så att folk säkert hinner ta ledigt och boka tåg och sånt. Jag ska kolla upp intresset lite mer innan jag bestämmer nåt, men jag kommer garanterat att skriva om det här i så fall! :D

21:16  
Blogger Unknown:

Planera bebisar med din man? Jag är fett med! Barn tidigt på året är bra, 3 st tycker jag räcker.

Skämt å sido, kul med lite pepp! 90-tals festerna, de nya 80-talsfesterna?

Spännande!

00:29  
Blogger Anna Nio:

drhenka: Gött mos, då har jag en backup ifall han bailar! :D

Oh ja, det är det jag hyser hopp om, men det verkar som att min generation till stor del fortfarande är alldeles för självmedveten för att kirra en 90-talsfest än. Men jag ger inte upp hoppet än, nosirree. :D

Och hej och välkommen till kommentarerna i min blogg. Eller hur man nu säger.

00:53  
Anonymous Anonym:

Sounds nice :D
Gör så mkt av allt du ba pallar o har råd me för sen när ni har er lilla bebisälskling så är det en ny tid av "BARA-BEBIS, 24-7"
Önskar att alla fick uppleva denna underbara bebislycka.
I am with You too :)

13:56  
Anonymous Anonym:

90-talsfest låter trevligt. Vad är åldersgränsen? ;-)

21:54  
Blogger Anna Nio:

Marie: Jo, det kan jag tro. Men det är inte så att vi har bestämt oss för att köra på med bebisverksstad än, det är bara det att jag är så SUUUGEN på bebis. ;D

Monika: Haha, ingen alls, alla som helhjärtat vill ägna sig åt allt som har med 90-talet att göra en hel kväll är välkomna. :D

22:13  
Blogger myra:

Haha, bäbissuget för min del handlar då isf om ett hundbäbissug. Men annars håller jag med dig om det övriga. Förmodligen handlar det om att jag vill göra allt jag inte gör/hinner med nu? Sitta instäng på en torr mörk institution och försöka lära sig programmering är inget jag helst vill pyssla med.

23:28  
Blogger Anna Nio:

Maria: Jag läste "instängd på en torr mök-institution" först, tyckte hemskt synd om dig för det där med möken, men mörk är faktiskt ingen hit det heller. Och inte programmering heller för den delen. :D

23:33  
Blogger Dallerberg:

Argh fast om det blir i juni så måste jag veta det innan 31:a Mars. Sommarsemestern är cp, man måste söka den en miljard år i förväg :P

11:56  
Blogger Anna Nio:

Jävlars! :O Jag ska fundera färdigt fort då!

12:01  
Blogger myra:

Mök kan ju vara lite roligt åtminstone, iaf om den tutar och har sig. Odörrika sådana är väl ingen hit. Programmering är inte ens på håret lika kul, dvs då inte roligt alls.

Haha, dagens ordverifiering "pifys".
"åh, guuu' jag blir ju bara så pifys!"

22:16  
Anonymous Anonym:

Säg gärna till då i framtiden när suget gjort att bebisverkstaden gett resultat ;D Jag ska inte va sen att gratta! (Och peppa, om det behövs) Sen säger dom flesta att det inte går att planera sin bebis. Man vet aldrig när naturen är på ens sida sas. Är man tex smällfet så minskar fertiliteten generellt med 50% Antar att du inte kan räknas till dom smällfeta =O
Appropå det: Såg på programmet Vi äter oss till döds. Där visades om vissa som vill ha barn och vet tydligen vet om detta fenomen men fortsätter vräka i sig chips typ varenda kväll. VARFÖR inte äta bättre och på så sätt ÖKA fertiliteten o sluta vara ledsen över att man inte blir gravid ???
Det är synd om människorna...

14:24  
Blogger Anna Nio:

Marie: Lovar att säga till om och när det blir nån action av. ;D

Jo, jag känner till det men är mycket riktigt inte med i tjockislaget (thank god). :D

Men gud så sjukt beteende, visst kan jag förstå att det kan vara svårt att bryta ett matmissbruk (eller vad man ska kalla det), men då ska man inte gnälla på att man inte mår bra eller inte kan bli gravid sen heller. :/

14:47  

Skicka en kommentar

<< Home