28 maj 2007

Sånt jag saknar i min inredning

Hattar hängande på väggen, eller liggande på hyllor: safarihatt, fez, rishatt, fedora, hög hatt, piccolomössa och annat stiligt.
Ett skepp i en flaska.
Kitschig religiös konst.
Massa inramade foton: gamla släktbilder, vykort, filmmotiv, head shots av gamla tidens stjärnor, saker och personer vi tycker om, idoler.
Gamla reklamskyltar och -affischer.
Art deco och art noveau-objekt, helst lampor.
Alphonse Mucha-bilder.
Svulstiga ramar och speglar i guld.
Kristallkrona.
Skärmvägg av asiatiskt snitt.
Inramade filmaffisher, helst målade sådana.
Fina foton uppblåsta på canvas.
Retrofuturistiska detaljer.
Bulligt karamellfärgat kylskåp.
Serietidningskonst, popkonst.
Inramad memorabilia.
Snöglober.
Souvenirdockor från fjärran länder.
LP-omslag på väggarna.
Schackrutigt plastgolv i köket.
Pinup-teckningar.
Kuddar i mönstrat siden med tofsar i hörnen.
Tiki-möbler, helst en bar.
Mörka trägolv.
Ljuslampetter invid en stor spegel.
• Dia de muertos-konst.

I'm gonna need more walls. Och hyllor. Dessutom har jag garanterat glömt hälften. Den som ändå hade pengar.

Etiketter: ,

6 Åsikter

Anonymous Anonym:

Om jag blir sängliggande en längre tid pga balettrelaterad olycka lovar jag att bygga ett skepp i en flaska åt dig :D

21:53  
Blogger Anna Nio:

Ett klipperskepp ska det vara, tack. :D Du är så bedårande!

21:55  
Blogger Mård:

åååh vilken förtjusande lista. minimalismen kan sannerligen gå hem. jag vill ha ett sånt hem som gamla lyckliga par som rest myckt och tyckt om sitt liv brukar ha (jo de finns, jag har sett dem då jag jobbade inom hemtjänsten).

13:08  
Blogger Anna Nio:

Mården: Tack rara du. :) Ja, sånt älskar jag också, ett hem fyllt av minnen och liv, det är sånt man vill ha. :)

13:43  
Blogger Mård:

alltså med "gå hem" menar jag typ go home filthy creature, inte som att "gå hem i stugorna". sedan vill jag minnas att mycket stavas med ett e där i slutet. ehrm.

18:35  
Blogger Anna Nio:

Jo, det var så jag tolkade det. Jag har hört sägas att "myckt" kan vara dialektalt. ;D

18:37  

Skicka en kommentar

<< Home