23 december 2007

Best of Google 2007

Egentligen borde jag spara den här listan tills nyårsafton, men eftersom jag kommer vara på annan ort i mellandagarna, och bara är hemma på en andningspaus efter nyår innan jag drar vidare till Malmö, så slänger jag upp den nu istället.

Sen jag installerade besöksräknaren nån gång i oktober (?) så har jag även fått se listor på referers, det vill säga vad folk har sökt på för att ha haft oturen att hitta min blog istället. Sedan har jag helt enkelt sammanställt en Best Of-lista på sökningarna som varit konstigast och mest underhållande. For five years I had this uncomfortable chunk of metal up my ass. And now I give it to you, little man. Mycket nöje.

Kategori 1: Ord
1. vad betyder toppsnäcka
2. vad betyder bängen trålar
3. Vad heter skådespelerskan som spelar Ripley i Alien-filmerna?
4. betydelse pajigt
5. golbög
6. schangdobelt

1 - Lysande att de kommit till mig! Toppsnäckor 'r' us!
2 - Återigen fantastiskt bra, 'bängen trålar' är ett grovt förbisett uttryck numera.
3 - IDIOT! Imdb.com, anyone?
4 - Hahaha, I rest my case, gud en sån pajig sökning!
5 - Jaaa! Gola ner dina lokala nassar! :D
6 - Åh, kärlek!

Kategori 2: Frågor
1. skillnader mellan gothare och satanister
2. Vad tycker killar om tåstrumpor
3. hur är en emo?
4. hur virkar man dödskallar?
5. Vad menas med postapokalyps film


1 - Hahaha!
2 - HAHAHAHA!
3 - ROTFL!
4 - WTF? :D Vad är personen ute efter egentligen? :D
5 - OMG! R-tard! Imdb.com, igen igen!

Kategori 3: Bingo
1. anna nio
2. "mot kör mot skogen"
3. "Martin [efternamn]"
4. anna [efternamn]
5. mattias [efternamn]


1 - Ja, det var ju jag då.
2 - Haha, det min bror och jag trodde att Broder Tuck i Disney's Robin Hood sa i MÅNGA år, när han egentligen sa "Mot Sherwoodskogen." Those were the days!
3 - Mitt gamla ex och numera goda vän. Minsann. Undrar vad de ville med honom?
4 - Hoppsan, också jag. Nån letade uppenbarligen efter mig med god namnkännedom.
5 - Alltså, det kan gälla mitt ex's barndomskompis som var vår inneboende i ett halvår, för kanske två år sen...

Kategori 4: Close to home
1. pojkfröken operan stockholm
2. Hattar/ fez
3. aragorn luktar svett och potatis
4. flame majorna
5. synthare irc
6. never go in against a Sicilian when death is on the line!

1 -
Pojkfröken, en favorit i bloggosfären! Vad hade han på operan att göra månntro? :D
2 - Älska fezer!
3 - Se länken i högerkolumnen, under "Sjukt kul" finns "Aragorn kommer!". Ifall nån hade missat den, alltså. :D
4 - FLAME! IN MAH HEART!
5 - ludd.luth.se är skiten!
6 - Åååh, "The Princess Bride" äger både dig och mig!

Kategori 5: Snusk
1. dansk gladporr
2. sextv clown fetish
3. bilder på när knapparna min blus har gått upp bak
4. sexiga päron stjärtar som är hårda på film
5. sexig hemmafru
6. avlyssningsutrustning granne sex
7. "klippa sönder" underkläder
8. "Sofie Fahrman" naken

1 - Jajamensan, dansk gladporr är den bästa sorten!
2 - Euh? Usch?
3 - Haha, öh, ganska konstig böjelse, va?
4 - Hahahahaha! Och så hamnade de här, haha!
5 - Underbart att folk fortfarande letar efter den stereotypen.
6 - ROTFL, I DIE!
7 - Ännu konstigare böjelse. :O
8 - EEEEEEWWWWWW, grosse!

Kategori 6: Hur hamnar man här?
1. riktigt snygg latino brud film
2. kurs growla
3. Indianpuder i Stockholm
4. pizzor med tjock botten i lund

1 - Öh?
2 - Öh (finns det)?
3 - Öh (usch)?
4 - Ööööh?

Kategori 7: Helt jävla insane
1. blog mode herr tanig
2. tillverka lösmustasch
3. subkulturella skor
4. skabb kläder säng soffa
5. byxornas historia
6. Shanghai missade tandläkaren blogg
7. pudeln john andreas
8. tillfällig skönhets tattoo på håret

1 - Vad menas med detta?
2 - HAHAHAHA, teach me, Obi-Wan Mustacchio!
3 - Nä, jag vet inte vad jag ska tro. En oförstående morsa som vill förstå sig på sitt emobarn?
4 - Jag saknar ord. :D
5 - Den här är min favorit, vilken underbar sökning!
6 - VA? Hur hänger de här orden ens ihop?
7 - WHAT WHAT??
8 - Vad FAN är en tillfällig skönhetstatuering PÅ HÅRET? :D

Etiketter: , , ,

13 Åsikter

Blogger KatBat:

Hey! Det där vill jag ju också se, låter mycket roligt=) Hur gör man? Tihi. GOD JUL!

11:19  
Blogger Dallerberg:

Jag har inte fått några såna listor fast jag har samma räknare som du, har jag missat ngt? :D

13:42  
Blogger Anna Nio:

KatBat: Längst ned i högerkolumnen står det siffror för mina besökare, klicka på dem så kommer du till sajten där du själv kan skapa ett konto och installera en räknare. :) God jul!

Marre: Du får gå in på ditt konto på Susnet, och sedan kolla under loggar, så ser du var folk har kommit ifrån när de hittade till din sida. :)

12:16  
Blogger Madde (maddepladder):

Hahaha, gud va kul! :-) Jag sitter också ibland och kollar vilka googlesökningar som hittat till mig, riktigt kul idé att göra en lista av det! :-)

Angående susnet (till katbat) så kan man även välja att få statistiken med mejl, du får d¨å ett mejl en gång per dygn med besöksloggarna.

12:56  
Blogger KatBat:

Men men men jag har besöksstatistik från susnet...men icke ngn sån där rolig träfflista. ju.

21:30  
Blogger Unknown:

LÖÖÖÖVE goggelsök! Undra vem som stalkade mig på operan? Inte har jag fått några ragg där inte!
(Btw det var jag som sökte på det där med när knapparna på min blus gått upp bak, hata när sånt kommer ut på intörnät.)

17:37  
Blogger myra:

Hahahaha :D
Fantastiskt!

God jul i efterskott och gott nytt år förresten =)

Och jag kommer som vanligt att missa dig när du är på visit i hufvudstaden då jag huserar i norrlands mörka skogar.

17:38  
Blogger Sofia:

ÅÅÅ, byxornas historia! vem vill inte veta mer om den? :D

och vadå hårtattoo?! den googlingen gör mig arg! ARG.

hihi, jag älskar när folk googlar, världen verkar bestå av verklighetsfrånvända snuskiga mongon med dyslexi! jag ska lägga upp mina best of google snart jag med. :D

20:23  
Anonymous Anonym:

Heter det inte 'Aragorn luktar LIK och potatis'? *vara ordpolis*

17:17  
Anonymous Anonym:

Haha, Gud, jag höll på att dö av skratt :D Din blogg <3

18:19  
Blogger Anna Nio:

Maddepladder: Ja, jag sparar alla roliga sökningar och sen valde jag de bästa för en 2007-lista, får se om det blir samma sak i slutet av det här året. :)

katbat: Logga in på Susnet och klicka på loggar så ska det komma fram, vet inte riktigt hur jag kan vara dig behjälplig på annat sätt tyvärr...

Pojkfröken: Opera-ragg hade varit suveränt annars. Oj, ber om ursäkt att jag inadvertently outade din pervoläggning, ska kolla med dig innan jag lägger upp såna grejer i framtiden. :D

Myran: Detsamma (ännu mer i efterskott)! Ja, det är väl inte ödet att du och jag ska lattjas, i guess. :/

Fia: Ja, jag vill mena det! Jag känner mig nästan nödgad att forska i saken och skriva just den boken, om den inte redan finns. :D

Jaaa, jag vill se roliga listor. Listor makes my day!

Anonym: Precis, därför ligger den också i nära skjuter ingen hare-kategorin, så att säga.

Anna: Tack! Hoppas du inte dör helt, det vore lite trist, men kul att du gillar läget lixx. :D

21:05  
Anonymous Anonym:

Hahaha jag dör av skratt!
Byxornas historia - UNDERBART!

"mot kör mot skogen"!!! åååh! jag & min syrra sa också så, eller rättare sagt; trodde att det var så & det är en klassiker i vår familj ever since!

19:15  
Blogger Anna Nio:

Sabina: Isn't it? :D

Ja, det verkar vara så sjukt många som trodde de sa så, jag börjar nästan bli övertygad om att det VAR det de sa, och att de som tycker de säger "Sherwoodskogen" har fel istället. :D

19:42  

Skicka en kommentar

<< Home