18 december 2007

Önskelista

Jag vill...
...vara pigg.

...vara utvilad.
...sluta ha ont i huvudet.
...sluta ha ont i ryggmusklerna.
...sluta ha ångest och vara orolig jämt och ständigt.
...ha ett jobb som jag orkar ha kvar.
...ha ett jobb där man kan avancera, med en lön som är tvåsiffrig efter skatt.

...slippa räkna minuter, timmar, dagar, veckor och månader tills jag får en ledig timme, dag, vecka från vad jag än sysslar med.

...slippa sjukanmäla mig eller gå hem tidigare minst en gång i veckan för att jag är så äckligt trött.
...ha en bostad som jag rår om själv.
...bo kvar i samma ort LÄNGE.
...ha en stadig social och ekonomisk grund att stå på.
...känna mig säker på mina känslor igen.
...våga och vinna.
...resa och lära känna nya människor och uppleva nya världar.
...lära mig och prova på allt det jag alltid velat men aldrig orkat.
...motionera och få tillbaka min kropp!
...sluta leva i framtiden eftersom den inte finns än och ständigt förändras.
...vara tacksam för vad jag har istället för att sitta och gnälla på vad jag inte har eller inte kan.

2008 ska jag fan fixa allt detta, so help me. Kthnx!

"Okay brain, you don't like me and I don't like you,
but let's work together on this one."

Etiketter: , , , ,

3 Åsikter

Anonymous Anonym:

Ja det där fixar du lätt, en baggis! *peppar* :D

05:21  
Blogger Dallerberg:

Ingen av de där punkterna verkar omöjliga! Jag tror du fixar åtminstone 70%! Du får inte vara för bestämd att du ska fixa ALLT på en gång bara. Fokusera på det som är viktigast. Tex egen lägenhet är skitviktigt, och ett jobb man inte kräks av med ok lön.
Motionera är lättare sagt än gjort men det fixar du LÄTT om du lyckas fixa jobb och lägenhet! Och klarar du dessa saker så kommer med största sannolikhet tröttheten, ångesten och huvudvärken också försvinna automatiskt. Så du kan nog krympa listan rätt mkt!

1. Skaffa jobb
2. Lägenhet
3. Motionera

och PANG så är du klar! *LER OPTIMIST* :D

12:00  
Blogger Anna Nio:

Broder: Tack, pepp behövs!

Marre: Mjaa, fast jag måste ju bli mer kurant innan det är nån idé att ta tag i resten dessvärre. Har redan försökt allt det andra i många omgångar, men eftersom det är nånting som felas mig så måste jag först gå till botten med det, och först därefter är det nån idé att börja kravla sig uppåt igen. Men tack för stödet! Och nej, jag kommer inte försöka ordna allt på en gång, det vore mig övermäktigt. :)

13:39  

Skicka en kommentar

<< Home