11 januari 2008

Träffar dig mycket på natten och gärna mindre på dagen


Min theme song är "Liggadoren" med Äkta Kärlek. It's good stuff, lyssna själva. Det är såhär jag känner när jag är singel, skönt att ha ett musikaliskt mantra som beskriver precis hur jag ser på läget. :D Texten har jag transkriberat själv, så det kan vara något ord här och där som inte stämmer.

Ja, jag är tjej, ja tack, jag vet
Blir så trött på det ibland
för jag vill inte tillhöra, vill inte hålla hand
Vill bara känna mig fri, bara ligga med dig

men det får jag inte säga, för just det,
jag är tjej

Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra
för att få hänga med så många som möjligt?

Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra
för att få gänga med så många som möjligt?

Jag är ärlig och rak, jag är enkel och glad
Det är lätt att det är svårt att hantera

Men jag vill bara skaka loss, dansa,
blir det nåt med oss?
Jag vill ha mer, mycket mer, mycket mera


Jag blir förbannad när folk säger: "Jämlikheten den är fin,
och vi har kommit ända fram och vi vågar!"
För det där är bara bullshit, det händer ingenting här
Känn efter själv när jag frågar:

Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra
för att få hänga med så många som möjligt?

Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra
för att få gänga med så många som möjligt?

Hej, vill du föja med hem ikväll?
Frukost imorgon, jag ska vara så snäll
Du har så vackra ögon och så len, fast mage
Träffar dig mycket på natten och gärna mindre på dagen

Men du,
ställ inte kraven, låt mig springa fritt
Kväv mig inte långsamt,
ditt är ditt, mitt är mitt
Shit, pressa inte situation,
messa inte varje timme,
sitt inte inne och vänta på att jag ska ringa,

det händer liksom inte
Du är snygg och chill och allt det där
men pallar inte vara ihop, jag pallar inte vara kär

Så mycket att se, och så många att träffa
Att bara hänga med dig gör mig tyvärr inte mättad

Men du har så vackra ögon och så len, fast mage

Träffar dig mycket på natten och gärna mindre på dagen

Ta det!

Men det är helt okej,
bara chilla med mig,
Inte deala med mig,

kan även bara vara din kompis


Och det är helt okej,
bara chilla med mig,
Inte deala med mig,
kan även bara vara din kompis

Och det är helt okej,
bara chilla med mig,
Inte deala med mig,
kan även bara vara din kompis

Och det är helt okej,
bara chilla med mig,
Inte deala med mig,
kan även bara vara din kompis

Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra?

Vad säger ni?

Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra
för att få hänga med så många som möjligt?

Vad ska jag göra?
Vad ska jag göra
för att få gänga med så många som möjligt?

Vad ska jag göra? (Vad ska jag göra?)
Vad ska jag göra (Vad ska jag göra)
för att få hänga med så många som möjligt?

Vad ska jag göra? (Vad ska jag göra?)
Vad ska jag göra (Vad ska jag göra)
för att få gänga med så många som möjligt?

Etiketter: , , ,

7 Åsikter

Anonymous Anonym:

Bra text, fast personligen börjar jag bli rätt less på all sexhysteri i vårt samhälle, jag menar, är det fel att VILJA ha ett vanligt förhållande helt fritt från bisarra sexuella lekar och böjelser? Nä, missionären och tvåsamheten är det nya svart! :D

15:42  
Blogger Anna Nio:

Nej, där håller jag med dig också. Det här handlar väl mest om att alla relationer inte behöver vara seriösa bara för att man är tjej. Annars orkar jag inte heller med sexfixeringen och att allt ska vara så himla krejsy; Vanligt, bra sex är ändå det man vill ha mest. :D

15:45  
Blogger F:

äkta kärlek <3

18:21  
Blogger Anna Nio:

Chrull: Ja, jag har dig att tacka för att jag fått uppleva Äkta Kärlek, as strange as it may sound. :D

02:42  
Blogger Cicci:

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

23:03  
Blogger Cicci:

Tänkte på det här med att du inte vet vad du vill med livet... jag tycker att du ska börja ta betalt för dina bokstäver. Har inte så mycket med den trevliga sången att göra men jag ville få det ur mig.

23:07  
Blogger Anna Nio:

Cicci: Oj, tack, det var hyggligt sagt. Skrivande vore vansinnigt roligt att kunna försörja sig på, men jag tror det är ganska svårt att lyckas med en sån sak dessvärre. Men det finns med i mina funderingar kring framtiden i alla fall, helt klart. :)

23:19  

Skicka en kommentar

<< Home