31 maj 2008

You've had a bad day

Jag har en sån där dag när inget känns rätt eller bra eller roligt, allt känns bara avigt, segt och trött.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag då också varit ensam och sysslolös hela dagen. Det är delvis påtvingat och delvis självvalt; Mina inneboende är annorstädes, Ålen är i Mexiko och Emil är i Stockholm och spöar skiten ur svagare killar. Och jag har ingen kraft eller lust till att gå ut och festa eller ens umgås med människor jag inte känner lika bra som mina närmaste. Hade tänkt träna, både igår och idag, men har helt enkelt inte klarat av att ta mig i kragen och göra det, trots att jag vet att det får mig att må mycket bättre efteråt. Jag menar, jag har inte ens orkat eller velat laga mat, duscha, gå utomhus i solen, se en film eller blogga. Förrän nu, vid elva på kvällen. Det är rätt illa.

Har bränt ut mig totalt på alla mina Sthlmsresor fram och åter, så när jag är hemma orkar jag bara ligga på sängen eller soffan och stirra, i princip. Kanske inte så bra i längden. Jag tror jag får tänka ut en ny taktik så att mina minimala energiresurser räcker till både Göteborg och Stockholm, till både mig och Jocke och alla jag vill umgås med. För såhär trött kan jag inte vara när jag är hemma hela tiden, det håller inte.

Jag är trött. Och grinig. Allt jag vill är att få vila och att få orka, damnit.

Etiketter: , ,

2 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Det är klart att du är slut, det är ju egentligen inget litet projekt att hoppa mellan städer sådär. Han får komma och hälsa på dig lite också! :)

00:37  
Blogger Anna Nio:

Han kommer på onsdag! Wheee! Det har ju blivit jag som åker för att jag har mer tid ledig, så jag kan vara där i en vecka medan han bara kan vara här i fyra dagar...

00:40  

Skicka en kommentar

<< Home