15 maj 2008

One day I'll fly away

Åh, jag vill upp upp och iväg, jag bubblar av livslust men kan ännu inte frottera mig till fullo i den.

Det är en underlig och inte så lite schizofren känsla att å ena sidan må bättre än jag gjort på mycket länge, kanske nånsin, och å andra sidan fortfarande inte kunna klassificeras som frisk nog att sköta ett normalt liv. Det är som att mitt friskare jag står och ropar på den fortfarande sjuka delen att skynda pååå, medan glada jag stampar otåligt med fötterna och knappt kan bärga mig tills jag får lägga vantarna på resten av mitt liv, och lämna den trasiga delen av mig själv för evigt bakom mig.

Det finns så mycket jag vill göra med mig själv och min tid, och de senaste tio åren har jag egentligen bara prokrastinerat bort, suttit av, väntat ut. Sorgligt men sant, men framför allt inget jag kan påverka nu, så då är det heller inget att hänga läpp för. Nya friska tag! Jag har en mental energi som en grävskopa, men en fysisk ork och kapacitet som en liten chinchilla. Det rimmar illa, även fast just det där rimmade jävligt bra, haha. Men jag försöker vara tålmodig, jag jobbar vidare, och jag har kommit ljusår framåt sedan maj förra året.

Det här är (snart) början på resten av mitt liv, and it's gonna be damn good!

Etiketter: , , , ,

5 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Hurra!! Fan vad bra att du mår bättre, jag ska också bli duktig snart och börja plugga matte A :D jag fick alla papper igår och blev helt chockad, jag hade glömt bort att jag sökt :D

22:27  
Blogger Anna Nio:

Jaaa, det är så jävla skönt att se att jag gör framsteg! Happy, happy!

Är det sant? Jäblars i min lilla låda, jag avskyr verkligen matte med varenda fiber i min kropp, så i min bok är det väldigt strongt av dig att ge dig i kast med denna otäcka BEST. :D

03:27  
Anonymous Anonym:

Underbart! Jag hoppas att jag också kan överge min plats av väntan på ingentinget snart. Under tiden får jag läsa det du skriver, och det utstrålar verkligen glädje på riktigt. :D

10:24  
Blogger Dallerberg:

Jag hatar också matte något förjävligt, men jag ska läsa på distans via nätet. Och kursen är bara en månad lång.. jag BORDE ju klara det.. kanske :D

13:46  
Blogger Anna Nio:

Helena: Åh, vad glad jag blir att det comes across ändå, för jag ÄR verkligen glad! Jag hoppas också att du når framsteg med dig själv och kan känna glädje och framtidstro snart. Nu lät jag lite väl mycket som Carola, men det var inte meningen, haha. :D

Marre: Jag ska hålla tummarna (i röven) för dig! :D

21:43  

Skicka en kommentar

<< Home