26 augusti 2008

You've got the personality of a wet mop

Jag orkar verkligen inte blogga, det är för mycket annat i livet som tar kraft, främsta boven just nu är lägenhetsletandet. Håll alla tänkbara tummar för att det känns bra med det lilla rävgryt jag ska kika på i eftermiddag, så att jag kan säga FAKKÅFF till min nuvarande hyresvärd, samt bredband och el-operatörerna så snart jag återkommit till västkusten igen.

Men det var egentligen inte det här jag tänkte publicera, utan ett ganska underhållande personlighetstest som jag hittade via bästa Mårdmadamen. Mina resultat blev rätt träffsäkra, även om jag får erkänna att det var ganska svåra frågor stundtals, och att jag aldrig någonsin tidigare varit närmare intraversion snarare än extraversion i något personlighetstest (håller jag på att bli eremit?). Men karaktärsdragen stämmer i alla fall hyfsat bra. Har kursiverat det som stämmer väl och även fetat till det som är bang on target.

Din personlighetstyp:

Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.

Etiketter: , ,

2 Åsikter

Blogger Johannes:

Hurr hurr, såhär blidde min:
Din personlighetstyp:

Vänliga, flexibla handlingsmänniskor. Fokuserade på snabba resultat. Lever för stunden. Risktagare som lever på högvarv. Har inget tålamod när saker dras i långbänk. Lojala och moraliska, men med flexibel syn på lagar och regler om så krävs för att få något uträttat. Socialt begåvade och populära.

Den var ju rätt spot on. Däremot håller jag väl kanske inte riktigt med om att jag skulle passa som lantbrukare, rallyförare eller revisor ;)

17:09  
Blogger Anna Nio:

Haha, jo, kom igen, byt nu karriärsval till rallyförare, följ din dröm! :D

11:25  

Skicka en kommentar

<< Home