24 juli 2008

Uptown girl

Jag tänker försöka flytta till Stockholm i vinter. So there you have it.

Min movtivation är följande:

1) Göteborg är faktiskt ganska tråkigt
2) Jag har fortfarande 90% av mina vänner i Stockholm, trots minst sju (!) år i Götet
3) Jag kan inte rota mig, inte än
4) La famillia finns där
5) Mitt hjärta finns i Sthlm :)
Problemen med detta beslut är dock dessa:
1) Emil kommer slå ihjäl mig om jag flyttar :O
2) Jag orkar verkligen inte genomföra en flytt
3) Hur omöjligt är det inte att få en lägenhet i Stockholm?
4) En flytt är helt sönderstressande för mina trasiga nerver
5) Jag måste hitta ett nytt psykiatri/sjukgymnastik-team som kan fortsätta hjälpa mig att bli kurant
But all that can be fixed. Hoppas jag. Lägenhetstips mottages tacksamt! Flytthjälp likaså, när det nu kommer behövas. Tidigare än december ser jag inte någon möjlighet att jag kommer komma iväg, dock. Nu lever jag i en slags blandning av förtjusning, förväntan, ångest och stress. Quite strange, to say the least.

Etiketter: ,

8 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Jag hjälper till att flytta iallafall såklart! :D

09:55  
Blogger Anna Nio:

Hurra, vad snällt. :)

12:33  
Blogger F:

Dålig Anna, du är 5½ månad försen för att jag ska kunna ge dig ett billigt andrahandskontakt i rågsved... :(

18:50  
Blogger carcerii:

woho!! :D

19:46  
Blogger Mård:

hurr hurr!!

20:17  
Blogger Anna Nio:

Chrull: Nooo, jag har ju tänkt fråga er om den lägenheten nämligen. :( Fudge.

Nåväl, hör du om nån annan som ska hyra ut sitt plejs så säger du till mig direkt, ya hear? :)

Mudde och Mården: Tackar och bockar (och rodnar lite)! :)

00:51  
Anonymous Anonym:

I will! I'LL KILL YOU TO DEATH!

Nä.. vill du flytta och om du *snyftar* blir lycklig *snörvlar* där borta så ska du ju flytta.

Jag kan ju komma på besök o så ju!

15:39  
Blogger Anna Nio:

Emil: And then I'll KILL YOU AGAIN! Nä, det hoppas jag inte du gör, men däremot är det klart du ska hälsa på. Ofta! :)

21:56  

Skicka en kommentar

<< Home