06 april 2006

Studievägledningen

Ja, studievägledningen gick bra. Hon verkade insatt i nästan allt inom universitetet, och verkade dessutom tycka att mina hopplockade kursförslag för en arkivarieutbildning var helt okej. Dessutom upplyste hon mig om att jag ju kunde tillgodoräkna mig poängen jag redan tagit inom lärarprogrammet, för att söka till arkivvetenskapen senare. Det krävs nämligen 120 högskolepoäng över huvud taget för att få läsa den kursen, och om jag nu klarar mina engelskakurser så har jag cirka 50 av dem avklarade redan, gött!

Nu ska jag fylla i blanketter, läskigt!

Igår drack jag, Johan, Elin, Christo och Andreas öl på Noon. Mycket öl blev det, och idag är jag baksi bananiz, urk. Försöker komma till liv så sakteliga för tillfället, eftersom jag och min ofärskömt icke-bakfulle man ska se "V for vendetta" på bio lite senare idag. Ska bli så jävla värt med biopopcorn i alla fall, sånt behöver man såna här dagar.