04 april 2006

Vassa saxar

Idag har jag haft det tvivelaktiga nöjet att klippa sönder en kjol i en butik. :D
Jag skulle fika med Elin F. och Alex, bägge vilka jag inte träffat på nästan ett år tror jag, och hade lite tid att slå ihjäl mellan skolan och fikan. Så jag gick in på Top Shop och hittade tre snygga randiga grå, knälånga kjolar på rean. En gick inte att gå i, en har jag sneglat på jättelänge, men inte tyckt priset varit rimligt (470 spänn. I don't think so, men nu var det alltså halva priset, joy!), och en där dragkedjan var lite trög längst upp. Jag drog till och fick igen den, den satt inte så värst hårt direkt. Däremot satt den desto hårdare när jag sedan ville ur kjolen.
Jag drog och drog i kedjan, jag snurrade fram blixtlåset och fortsatte dra, samtidigt som jag försökte se vad som var fel. Dragkedjan hade lossnat pyttelite på ena sidan, vilket alltså var anledningen till att jag nu stod inmurad i en stöldskyddad kjol i ett provrum i centrum. Jag svettades lite. Jag provade att dra isär dragkedjan, att hasa av kjolen utan att ha öppnat kedjan (damned be these child bearing hips!) och att deperat fortsätta slita för kung och fosterland. I did so i säkerligen fem minuters tid. Helt jävla omöjligt. :D
Jag fick finna mig i faktum att detta inte skulle gå, så jag gick helt sonika ut till tjejen i kassan och förklarade läget. Hon provade att dra en stund, sen började hon skratta lite och ursäktade sig. "Nej, det är okej", sa jag, "det är ju egentligen ganska roligt." Kassörskan instämde, gav upp om kjolens rädnding, hämtade en sax, och instruerade mig att helt sonika klippa mig ur kjoljäveln. :D

Till slut kom jag loss, och köpte kjol nummer två, samt gav den kasserade saten till den snälla expediten med saxen. Hon sa att det var bra att jag sagt till innan jag gjort nåt drastiskt själv. Pinsamt att åka fas för snatteri eller skadegörelse på såna grunder liksom. :D

2 Åsikter

Blogger myra:

HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Herreminje vilken fantastisk syn det vore att se den där incidenten. Men det är sällan man svettas så mkt som i en provhytt och när man har lite problem med att komma ur plagget man provat - trångt som det är i de där små båsen, vilka knappt täcker mellangärdet ibland och som lämnar en härligt skådespel åt alla andra köande klädprovare.

Tur ändå att du fann på råd att gå till expediten, jag vet inte om jag skulle ha gjort det. :D

00:47  
Blogger Anna Nio:

Hahaha, mitt andra val skulle varit att gå hem med den på, och kuta som en dåre när larmet gick. :D Inte det bästa valet tror jag. :D Lyckligtvis var det väldigt täckande draperier också, så jag slapp den offentliga skammen. Det räckte så bra med expeditens skratt. :D

Men jag hatar också plagg som är helt mongokonstruerade, som man måste dra armarna ur led för att komma i, eller stäcka ett par muskler för att komma ur. Provade en sommarklänning på H&M för ett par veckor sen som gjorde both of the above, hade skitont i nacken och armen efteråt. :O JAG SKA STÄMMA DEM! :D

01:06  

Skicka en kommentar

<< Home