13 november 2006

Spänn av

Jag ser reklamaffischer för MQ med Josefin Crafoord överallt och det får mig att surna till på dessa hårt arbetande glamourmammor som det skrivs så mycket om. Jag har inga egna barn, så jag kan inte säga att jag vet hur mycket tid man kan eller inte kan lägga på sig själv och sitt utseende när man är småbarnsmorsa, men jag tycker att de som tvättat håret och tagit på sig lite mascara samt ett par riktiga byxor när de går ut med barnvagnen är så fina så det räcker och blir över. Ska man verkligen behöva fixa en lockad friss, anlägga en full sminkning och strutta runt i klackar och designerpants och tubtopp? I så fall vill inte jag bli förälder.

Etiketter:

8 Åsikter

Blogger Dallerberg:

alla "glamourmammor" kan fan dra åt HELVETE :D speciellt Josefin Crafoord. Inte för att jag vet om hon är småbarnsmamma eller ej men hon kan dra åt helvete iallafall.
Den enda tiden i livet man har dispens från att "vara snygg" är ju när man har småbarn, ska det försvinna nu bara för att några jävla idiotkvinnor tycker sitt utseende är viktigare än sina barn. Nej jag blir fan arg på riktigt! Jag tänker iaf gå runt i en risig träningsoverall när jag får barn, INGET ANNAT! :D

10:59  
Blogger Anna Nio:

Haha, jo hon är småbarnsförälder vad jag vet, hon och Charlotte Perrelli är väl de värsta i den har genren, i varje fall i Sverige. Jag håller med dig, är det inte mycket viktigare att man sätter bebisens behov före sina egna divalater? Varför ska man hylla nån som uppenbarligen lagt med massor av tid på sig själv genom att vara stylad från topp till tå istället för den som skiter i sitt utseende för att lägga tid på sitt barn istället? Men jag motsätter mig inte att man vill göra nånting utseendemässigt för sig själv som förälder, de som helt och enbart går upp i sina barn är nog inte alltigenom ledstjärnor de heller, men som sagt, det räcker väl med att man tvättat håret och tagit på sig ett par rena jeans när man går ut liksom. Nej till egofixeringen och glamourandet i samhället! :P

11:49  
Anonymous Anonym:

Well spoken!

Jag såg förresten Josefin Craaford en gång när hon handlade smink på c/o Stockholm. Minns bara att jag tänkte åherrejävlagud stackars flicka så sjuk hon är (gravt anorektisk) och knäna liksom knixar när hon går för inga muskler finns kvar at all, aaaw arma människa. Sedan såg jag att det var hon och bara men wait, så har jag aldrig reagerat när jag sett henne på bild! Säger pinsamt mycket om hur assimilerad jag blivit i hur reklambilder ser ut kontra hur jag uppfattar folk i verkligheten.

12:29  
Blogger Anna Nio:

Mården: Tackar. Oj, otäckt. Jag har inte heller uppfattat henne som sjukligt smal på bild. :O

12:40  
Blogger karro:

fan jag ogillar verkligen josefin crafoord.

jag däremot har när jag sett henne på det FANTASTISKA programmet fling (...) uppmärksammat hennes anorektiska kropp. hon ser verkligen helt sjuk ut, hennes knän framförallt. fast det är ju inte därför jag ogillar henne, jag tycker mest att hon verkar riktigt jävla tråkig och puckad. men hon kanske är jättesnäll och bra, vad vet jag...

23:25  
Anonymous Anonym:

Det finns en förmildrande sak när det gäller henne, Dominicer - Disco Dance.

23:55  
Anonymous Anonym:

det värsat jag vet är morsor som inte tar tag i sina egna liv utan bara skyller på att de är mammor, "nej, jag kan inte ta upp pluggandet ännu, jag är ju mamma" osv osv. Fast jag tycker inte glamourmammor verkar så sunt heller, det är väl typ andra änden av skalan.

16:30  
Blogger Anna Nio:

Far: Haha, ja, men det är en väldigt liten förmildring, det. :D

Sara: Jag har som sagt inga barn så det uttalar jag mig inte om, men extremer åt något håll verkar onyttigt, absolut.

Min poäng är att jag blir så arg på att glamourmammorna får så mycket uppmärksamhet och att de målar upp sin vardag som så fantastisk. De har inga problem att jobba 24/7 och vara bra heltidsmorsor ändå, och samtidigt gå på premiärer och mingla och vara skitsnygga hela tiden. Det gör antagligen de glåmiga och trötta vanliga mammorna rätt stressade över att de inte klarar av samma saker (och inte är lika snygga). Fast antingen så går glammisarna ju på uppåttjack eller så ljuger de, för jag tror inte ett smack på att det är varken genomförbart eller nyttigt att hålla på så som förälder.

Problemet är väl att många av de vanliga mammorna förmodligen inte ser det på samma sätt, att de fortsätter försöka leva upp till det här påhittade idealet. Sånt gör mig arg.

00:36  

Skicka en kommentar

<< Home