13 november 2006

Sötnos

I lördags hälsade vi på en vansinnigt söt bebis, Irma. Irma är ungefär två månader gammal och tillhör lyllo Monika och Lyllo Klas.

Hon var pytteliten men ändå oväntat tung, alldeles varm och jollrig, och kunde gripa tag i mitt finger. Dessutom log hon och fäktade av sig ena strumpan. Den andra strumpan var avfäktad redan innan vi kom. Efter ett tag somnade Irma liten i mitt knä och verkade trivas rätt bra där. Vid ett tillfälle kräktes hon lite på min hand men det gjorde inget. Då vet man att man är såld.

Tyvärr har jag ingen bild att lägga upp från tillfället i fråga, men det kanske kommer längre fram. Jag lägger in en bild där hon är lite mindre istället, men ack så söt (och med Tummen!). Jag önskade nästan att jag hade en mer tvivelaktig moral så att jag hade kunnat stjäla med henne hem för att hon var så söt, men det hade inte riktigt passat sig. Dessutom tror jag att föräldrarna hade blivit ledsna. :D

Etiketter: , ,

7 Åsikter

Anonymous Anonym:

naaw vilken sjukt söt bebis. och tummen!

20:54  
Anonymous Anonym:

Tummen bor hos mig med, han är på rehab efter att ha haft ett hårt liv med, kvinnor, sprit och sång. ;) Lång historia. Hans släkting lär nog kunna få stå ut med lite bäbisdreggel, men antagligen tar han det med ro mtp vem det är som dregglar på hnm.

Är det moderskänslorna som börjar ta överhand tro? :]

22:26  
Blogger Anna Nio:

Ja, Tummen får mig att känna mig som typ fem år igen, och lyckligen så. :D Och söt är bara förnamnet på den här lilla klimpen. Men moderskänslorna har redan svallat fritt i ett par år här. :>

23:56  
Anonymous Anonym:

Oj, vilket trevligt inlägg. :-D

Har en ny jättefin bild då hon sitter lite nonchalant i Klas knä med händerna i byxfickorna som ska upp nästa gång vi uppdaterar bildsidan.

Skönt med lite beundrande ord en sån här dag då jag verkligen känner att det skulle behövas lite egentid här hemma. Tack, tack! :-)

//Mamma Monika

14:11  
Blogger Anna Nio:

Monika: Nemas problemas, hon var precis så underbar som jag beskrev henne, så inga falska insmickranden har behövts alls, she's a doll. :) Jag ser fram emot mer bilder förstås!

14:41  
Anonymous Anonym:

Irma och tummen söt i kvadrat! (Tummen är från mig och M) :-)

22:15  
Blogger Anna Nio:

Det var en bra present indeed. :)

00:43  

Skicka en kommentar

<< Home