13 december 2006

Jiddelade

Min man har lagat datorn, OCH laddat ned sista delen av "Lost" innan säsongsuppehållet, han är helt fantastisk! Dessutom har han dealat till sig en laserskrivare från sitt jobb som vi får pröjsa nästa månad. Den skriver jättefort och susar och har sig. Det här måste vara la dolce vita, verkligen.

Mitt största klagomål på skrivaren var att den var ful. alla datorprylarna går i silver och svart (inte datorgrå som är den fulaste färgen known to man). Skrivaren är datorgrå, jag gråter inombords. Men å andra sidan vill jag inte slanta upp tre extra papp för att få en DISJANAD historia i svart heller.

So there, jag är glad att jag nu kan skriva ut mina recept så jag slipper
1) springa mellan vardagsrum och kök eftersom jag blandar ihop alla måttenheter och antal och glömmer bort ingredienser non stop, och
2) be min man skrika ut ingredienserna från vardagsrummet så jag slipper springa.
Either or är ganska kass. No more alltså! Behöver bara hitta en nätt pärm att samla alla recepten i, som kan stå i köket, bekvämt och nära. Dolce vita, jag säger ju det.

Etiketter: ,

3 Åsikter

Blogger anna:

oh härligt! man borde skaffa sig en egen receptpärm faktiskt, precis som mamma och mormor. det rycker i huslighets-tarmen.
min man har en skitbra kortskrivare som skriver ut fantastiska kort, men jag har använt upp all färg för tillfället. hehe.

01:36  
Blogger Anna Nio:

Ja, recepetpärm is the shit, så snart jag har pengar igen ska jag leta upp en liten pärm eller nåt smart sätt att fästa allt i bara. :)

12:26  
Blogger myra:

Man kan ju skriva av receptet också med vanlig penna på papper, slipper man springet och behovet av skrivare just för den delen. ;]

20:16  

Skicka en kommentar

<< Home