10 december 2006

Nobody casts Baby as an old hoe-bag!

"Dirty Dancing" ska ju som säkerligen redan är bekant, komma som musikal på scen i Stockholm, fast först om kanske två år. Men ändå, jag knyter näven i fickan och väntar. It's a must see.

Aftonbladet, som alltid publicerar så tänkvärda journalistiska epos skriver om saken här, och tar sig dessutom friheten att spekulera i huvudrollsinnehavarna redan nu. På killfronten är det väl åtminstonde väntat att de förslag som framläggs skulle komma, även om jag verkligen inte kan tänka mig varken Danny Saucedo eller Måns Zelmerlöw som Johnny Castle. Han ska ju vara äldre, farligare, en snubbe från slummen, goddamnit! Men de ser ju i varje fall inte ut som en påse skridskor i fejan nån av dem, utom Linus Wahlgren, yuck.

Men sen kollar man in deras förslag på vem som ska spela Baby. SKOJAR de eller? Pernilla Wahlgren? Lena Ph? REGINA LUND? Baby ska föreställa sexton jävla bast, inte fyrtio! Raaawr! Jag kände inte till någon av de andra förslagen så jag googlade dem. Låt mig bara säga att jag hoppas innerligt att någon av dem blir utvalda, eller någon helt annan, för väljer de någon av de urvattnade kärringarna kommer jag börja gråta.

For that matter så hoppas jag att hela Wahlgrenklanen släpper sina krystat leende järnklor om den svenska nöjsindustrin snart, jag orkar inte se dem mer.

Etiketter: ,

5 Åsikter

Blogger karro:

fyfan jag blir helt spyfärdig av pernilla wahlgren. URK. hoppas att ingen av aftonbladets listade "artister" ens får delta i dirty dancing. huga.

00:51  
Anonymous Anonym:

Musikaler suger ju alltid, så för mig kvittar det fullständigt vem som spelar vilken roll...:)

11:54  
Blogger Dallerberg:

Det enda bra med pernilla wahlgren är att hon fick stryk av sin man

12:08  
Blogger Anna Nio:

Karro: Ja, hellre helt okända förmågor förstås.

Bror: Haha, du är så okänslig, det här hadnlar om DIRTY DANCING, the chickflick of them all, i alla fall för min generation. Häda icke! :D

Marre: Haha, usch vad hemskt sagt egentligen, fast ändå roligt. Min man är övertygad om att hon har sillisar också, han har fått en ganska nära insyn när han skulle micka henne i Diggiloo/Doobidoo förut. Och nog fan ser det så ut på bilden jag hittade också. :O

16:09  
Blogger anna:

men urk
den som castar pernilla som baby kommer med säkerhet att få brinna i helvetet.

17:25  

Skicka en kommentar

<< Home