06 maj 2007

Blah blah

So, Stockholmsresan.

Jag har ingen motivation att skriva egentligen. Hade supertrevligt och var helt slut när jag om hem (min vana trogen när det gäller "semestrar" jag har). Pengarna tog slut efter två dagar, trots ett inte direkt frenetiskt sprättande - jag köpte en bok och ett par silverklackskor på Beyond Retro. Tokiga jag, så dyra saker kan man ju inte införskaffa sig, ack nej. Det är tur att jag var inhyst hos ekonomiskt stabila och generösa människor som Martin och Emelie, som utan knussel bjuckade på mat, godis och till och med lite folköl bland annat. All heder, en dag ska även jag ha råd att bjuda er, pråmiss.

Jag har klättrat, picknickat, ölat, varit på fest, spontangått på hårdrocksklubb, träffat la familia, pratat och hängt med gemytligt folk. Jag har, som sagt, haft det bra. Men ändå känner jag att jag verkligen inte orkar rejva runt så här, jag vill hellre ses under städade former, som att äta middag, spela kubb, klättra eller något... något lugnt. Något nyktert. Yes, I'm old, and I love it. :)

Hösten ser fruktat svår ut rent ekonomiskt: Min bror fyller 30 i början av september, Andrea fyller 25 i början av oktober, Martin fyller 30 i slutet av oktober, och sen fyller såklart jag själv år i början av november, följt av SFF i mitten av november, och sedan är det jul. SVETT! Ain't no way att jag har råd att susa fram och tillbaka till Stockholm som en liten räka under de här månaderna, men hur väljer man vilka man ska fira och vilka man måste strunta i? Booh. :(

Etiketter: , , ,

2 Åsikter

Blogger Dallerberg:

nästa gång spelar vi kubb :D

21:54  
Blogger Anna Nio:

Jaaa! :D

21:57  

Skicka en kommentar

<< Home