04 juni 2007

Film i tresteg

En filmlista som jag snubblat över nånstans, hurra!

Filmpuddingar:
1. Johnny Depp
2. Marlon Brando som ung

3. Meh, det går ju inte att bara välja tre: en ung Nicolas Cage, en något yngre Sylvester Stallone, en något yngre
Harrison Ford, Jake Gyllenhaal och många fler


Filmpinglor:
1. Nicole Kidman
2. Geena Davis

3. Reese Witherspoon


Kärlekspar:
1. Christian och Satine i "Moulin Rouge"

2. John och June i "Walk the Line"

3. Ronny och Loretta i "Mångalen"


Favoritmonster:
1. Alien

2. Gary Oldmans Dracula-tolkning

3. Sadako (okej, inte favorit men hon skrämmer the crap ur mig)


Plats/ställe du sett i en film och gärna skulle vilja bo på:
1. Huset i "Oh vilket Party"
2. Barbaras lägenhet i "Down With Love"

3. Elefanten i "Moulin Rouge"



Filmer som kräver näsdukar:
1. "Moulin Rouge"

2. "Pianot"

3. Slutscenen i "Bobby"


Actionrullar för hårdkokta stunder:

1. "Rambo - First Blood"

2. "Universal Soldier"

3. "Demolition Man"



Skrattframkallande filmer:

1. "UHF"

2. "Zoolander"

3. "Monty Python and the Holy Grail"



Tre rollfigurer du skulle vilja ha spelat själv:

1. June Carter i "Walk the Line"

2. Ripley i Alien-filmerna

3. Sen finns det bara manliga roller jag skulle velat ha. :(

Etiketter: ,

2 Åsikter

Anonymous Anonym:

Varje gång någon säger att jag är lik en kändis så är det Sigorney Weaver... själv ser jag inte likheten.
Min filmpudding är en ung Jeff Birdges, yum!
Och jag håller med om Walk the line... vad fin den är.

21:13  
Blogger Anna Nio:

Jag har fått höra att jag är lik Tank Girl i min ungdomsglans, jag tackade och tog emot. Nu för tiden är jag nog inte lik nån, thank god. :)

21:43  

Skicka en kommentar

<< Home