29 maj 2007

Filmcitat!

Jag gör som Karro och kör ett filmcitat-test on your asses. Kom ihåg att google och liknande är fett med fubb och förtar dessutom hela poängen med leken. Now: PLAY, damn you! När någon svarat rätt gör jag det citatet i fetstil.

Om något citat inte är helt ordagrant ber jag om ursäkt, de är plockade ur minnet och jag har endast i något enstaka fall kunnat kolla upp om de stämmer helt eller inte.

1.
"Stalking is illegal in all 50 states."

2. "Just look like we're a married couple, speeending time together."

3. "Negative, I am a meat popsicle."

4. "Deeply flattered, boy, but my first and only love is the sea."

5. "I offer you my body, you offer me semantics!"

6. "The most famous is never get involved in a land war in Asia, but only slightly less well-known is this: never go in against a Sicilian when death is on the line!"

7. "If you get the chance, shower with them. I did."

8. "Well, there's three of you. You're not exactly lonely."

9. "Carnies. Circus folk. Nomads, you know. Smell like cabbage. Small hands."
10. "I never travel without my diary. One should always have something sensational to read on a train."
11. "Break now, you Micke Mouse-piece of shiiit!"
12. "Oh my god, it's Tate Whitley Wallington! Yo-hoo, Tate, it's me, Elisabeth from Workout World!"
13. "We found the dead remains of a human corpse, deceased."
14. "There's no crying in baseball!"
15. "May I take your coat as usual... or... for the first time?"
16. "And in the end, should someone die?"
17. "I'm very cute, I'm very alone, and I'm VERY protective of my body!"
18. "I lost my hand! I lost my bride!"
19. "-What would you say to some champagne? -Hello, champagne?"
20. "I don't mean to sound like a queer or nothin', but I'd kinda like to make love to you tonight."
21. "Boys, with long hair and tattoos, that SPIT on the sidewalk!"

Etiketter: , ,

29 Åsikter

Blogger Johan:

3. Fifth Element
4. Pirates of the Caribean: Dead Man's Chest
9. Charlie and the Chocolat Factory
10. Legally Blonde
11. Die Hard
14. Tjejligan
15. Lånta Fjädrar
19. The Rope

21:14  
Blogger Anna Nio:

3, 4, 14, 15 och 19 var rätt, övriga fel, gissa igen. :)

21:18  
Blogger Johan:

2. Pretty Woman?

21:25  
Blogger Anna Nio:

Nope, nu är du ju bara desperat. :D

21:27  
Blogger Madde (maddepladder):

18. King Pin?

22:14  
Blogger Anna Nio:

Madde: Sorry, fel... :)

22:23  
Blogger Dallerberg:

jag känner inte igen något citat alls! Men så är jag senil också så jag kommer inte ihåg nånting nånsin från filmer :D

23:52  
Blogger anna:

attsingens vilka svåra du hade :D

9. låter som austin powers?
21. cry baby!

11:58  
Blogger Anna Nio:

Anna: Bang on target på bägge. :D Oj, är de svåra? Jag kan inte avgöra själv om de är aslätta eller skitsvåra ju, hehu. :D

13:51  
Anonymous Anonym:

10. Bridget Jones? Långsökt gissning.

20:26  
Blogger Anna Nio:

Monika: Det var tyvärr en långsökt gissning, ja. ;)

Är de verkligen så svåra, people? :/

22:08  
Blogger egarcia:

Jag blir tokig på nr 12 "Oh my god, it's Tate Whitley Wallington! Yo-hoo, Tate, it's me, Elisabeth from Workout World!" Jag veeeet vilken det är men jag kommer bara inte på det, nu kommer jag inte kunna släppa det på hela kvällen, ynk!

23:30  
Blogger Anna Nio:

egarcia: Haha, klämmer du den blir jag impad, den trodde jag bara att min bästa vän skulle klara av. :D

23:36  
Blogger egarcia:

Nr 12: Pretty woman, vid hästpolobanan, eller hur!?

00:01  
Anonymous Anonym:

Numero 7 är Weird Science...John Hughes klassiker som man inte glömmer i första taget.

00:07  
Anonymous Anonym:

Åh! Femman är Clerks!

07:28  
Anonymous Anonym:

10 the importans of being earnest

08:53  
Anonymous Anonym:

importance

08:54  
Blogger Anna Nio:

Yes! Rätt, rätt, rätt och rätt! :D Velli good!

egarcia: Jag trodde det bara fanns två personer i Sverige som hade sett PW så jävla många gånger att den repliken hade fastnat, haha. :D "You could freeze ice on his wife's ass!"

10:55  
Anonymous Anonym:

Nummer 17 är ferris buellers day off! grym film för övrigt =)

16:11  
Anonymous Anonym:

Jag testar en tre i rad här då:
16: Moulin Rouge
17: Ferris Buellers day off
18: Mångalen

16:47  
Blogger Anna Nio:

Yes, yes, yes mera rätt! :D

Ålen, såg du att det finns fler som har koll på Tate? Unbelievable! :D För övrigt behöver vi nog se Nicolas som 23 i helgen.

Nu är det bara CHU kvar! Slutspurt! :D

17:36  
Blogger Emelie:

Nummer 13 är från Exceptional Vista, och nummer 20 är från Orgazmo!

21:57  
Blogger Emelie:

(Det var jag (Martin) som gissade, for the record :)

21:57  
Blogger Anna Nio:

Martin: Hurra, det var ju bara du, jag och Emelie som hade kunnat gissa på Exceptional Vista, så det var ju tur att du läste här. :D Bägge var såklart rätt!

22:05  
Blogger karro:

nummer 2 är en av de bästa filmerna ever: buffalo 66. (tror jag) :D

11:10  
Blogger Anna Nio:

Karro: Jaaa, it is. Loves it. :)

13:13  
Anonymous Surskägget:

6: "I'm not left handed either." Vilken fantastiskt underbar film. Förutom den svenska titeln...jeebus vad är det här?! VAD ÄR DET HÄR!?!? "My name is Inigo Montoya. You killed my father. Prepare to die." Stenhårt.

14:07  
Blogger Anna Nio:

Skäggis: Sjukligt bra film, avgjort! INCONCIEVABLE!

14:10  

Skicka en kommentar

<< Home