21 februari 2008

KLATSCH!

Jag döööör av skratt, herregud så roligt!

Etiketter: ,

2 Åsikter

Anonymous Anonym:

Ja det är asskönt :D

Övningen är såhär:
man ska ligga eller sitta med rak rygg, man kan ha öppna, halvöppna eller stängda ögon (jag kör ju då med stängda iomed att ja ska sova haha).
Så ska man först ta 3 djupa andetag. Dra in djupt, och sedan släppa ut saakta medan man koncentrerar sig på hela kroppen.
När man har gjort det ska man andas normalt, så som man andas när man sover, och koncentera sig på andningen.. ja brukar tänka på hur ja andas, om det är stora eller små andetag och hur det känns i lungorna. :) Är det svårt så kan man räkna varje andetag tills man kommer till 21 och sedan börja om igen. Detta ska man göra i ungefär 20-30 min om dagen (om man mediterar normalt, jag brukar vanligtvis somna efter typ 10-15 min).
Kommer man på sig själv med att tänka på annat, så ska man tänka att dom tankarna blåser bort som en vind, och sedan koncentrera sig på andningen igen. Och tappar man bort sig eller blir helt störd, så börjar man om från början igen.
Gud va ja är dålig på att förklara, men hoppas du fattar ;D

Med den här övningen ska man lära sig att bara koncentrera sig på EN sak, och inte ha massa onödiga tankar. (som jag jämt har när jag ska sova, säkert därför ja somnar så snabbt nu)

19:43  
Blogger Anna Nio:

Malin: Det låter som en bra övning, ska försök prova den. :) Jag kan inte heller sluta ha massa saker i huvudet, det är därför jag inte heller kan somna. :O

23:27  

Skicka en kommentar

<< Home