20 februari 2008

Oh, mr T

"Psst, se upp för hålet i golvet."

"Sweeney Todd", alltså. Jag försökte desperat att inte ha för höga förväntingar på filmen, men det var svårt. Redan under förtexterna ställde sig håren på mina armar upp och jag var tvungen att kasta förstulna blickar på Ella för att inte kräma i brallan then and there.

Jag vill inte haussa för mycket och jag vill inte trissa upp andras förväntingar för hårt: men SE den. Och se den på bio - den är en audiovisuell upplevelse av rang! Jag törs säga att om man generellt sett gillar Burton så blir man inte besviken. Jag kan också med säkerhet säga, att om man har en fäbless för mörka, störda och morbida filmer så blir man inte heller besviken. Den som gillar blod, gotik, udda musikaler och svart humor kommer också bli glad.

Och gillar ni den inte ändå så kan ni ju bara dra åt helvete. :D

Etiketter: , , , ,

7 Åsikter

Blogger Judas Ekholk:

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

23:11  
Blogger Judas Ekholk:

Jävlar i knullkuken vad jag MÅSTE se den där filmen, snarast!

Har visst skaffat mig ett bloggkonto nu, förmodligen helt i onödan, men så vet du i alla fall varför mitt användarnamn ändras då och då. :)

23:13  
Blogger Anna Nio:

Pyret: Knullkuk var ordet! Oh, lekkurt med bloggkonto! :D

23:16  
Blogger Judas Ekholk:

Haha, jajamensan skrattas bara!

Jag kan inte ett dugg om kodknackning eller så utan skall be min bror hjälpa mig någon dag framgent. Håller nog min "blogg" rätt passiv så länge, men när/om jag väl lär mig att knacka kod och "inreda/dekorera" sidan kan det nog t.o.m. bli lite lattjo. Den som levererar fultjack får se. ;)

23:27  
Anonymous Anonym:

...och för oss som får något mordiskt i blicken under filmer i vilka huvudrollsinnehavarna insisterar att brista ut i sång stup i kvarten, är den sevärd även för oss?

05:25  
Anonymous Anonym:

Vi som inte gillar vare sig Burton eller hans ständige skådis (vågar han inte ha med någon annan?) - drar vi åt helvete med detsamma istället? :D

09:57  
Blogger Anna Nio:

Pyret: Jag väntar med spänning! :D

Bror: Jag tror att det kan gå att härda ut, faktiskt. Sångerna för handlingen framåt, texterna är fyndiga, och det är som sagt inte direkt en klassisk musikal - ljusår från "Sound of Music" t.ex.

Jess: JA, fuck off! ;D Du ska nog inte se den här om du inte gillar nån av dem, haha. :D

13:12  

Skicka en kommentar

<< Home