11 februari 2008

Ännu en anledning att avsky, del IV - To hell and back

Okej. Seriöst. MSN får tala för mig, jag pallar inte mer.
Anna 14:42:13: OMG, comviq har skickat en ny telefooon!
Anna 14:42:38: jag måste gå och hämta den pronto, se om den funkar!
Anna 14:42:51: funkar den inte så tror jag jag hoppar från taket. :D
Emil 14:43:21: zomg
Emil 14:43:23: hahha
Emil 14:43:26: HOPPA INTE!
Anna 14:43:30: :D
Anna 14:46:32: jag går och hämtar ut den nu!
Emil 14:46:46: jag håller tummarna!
Anna 14:47:17: i röven?
Anna 14:47:20: *hoppfull*
Emil 14:47:36: I din? *LER HOPPFULLARE*
Anna 14:47:55: nej, hur skulle jag då kunna bära hem telefonen? :D
Emil 14:48:06: ryckandes i extas? XD
Anna 14:48:21: i munnen kanske, med tummarna i röven? YUM.
Anna 14:48:28: nu går jag, med tummarna utanför röven!

---

Anna 15:39:54: alltså
Anna 15:39:57: jag måste hoppa från taket
Anna 15:40:03: det här är ju FAN INTE SANT!
Emil 15:40:07: hahah va?!
Anna 15:40:24: DEN FUNKAR INTE
Emil 15:40:29: du måste skoja
Anna 15:40:30: DEN FUNKAR INTE
Emil 15:40:32: hahah
Anna 15:40:32: DEN FUNKAR INTE
Emil 15:40:37: men hur är det möjligt?
Anna 15:40:38: DEN FUNKAR IIIIIIIIIIIIINTEEEEEEEEEEE

Etiketter: , , , , , ,

11 Åsikter

Blogger Sofia:

MEN DÖÖD OCH PEST! :O
HUR kan den inte funka!?!? jag fattar inte! hoppar de på telefonerna innan de skickar iväg dem, häller saft i dem, packar dem fulla med eldorado pulvermos? låter de små krabbor bygga om dem??

00:07  
Blogger Anna Nio:

Fia: JA, de gör allt det där, jag hyser inte längre några tvivel!

Men jag funderar på om de trodde de var lite smarta och skickade samma bajsmobil igen, för att de kanske fått den att funka i tio sekunder. För vad är oddsen för att få två mobiler med EXAKT samma fel på? Va? NOES I SAY! Ska begära en helt annan mobil nu, samt kompensation i form av samtalspott eller liknande. They fucking owe me.

00:13  
Blogger Dallerberg:

Men herregud. Är du SÄKER på att det inte är simkortet då? Det där låter ju helt jävla vansinnigt.

10:18  
Blogger Anna Nio:

Marre: Simkortet funkar finfint i lånemobilen jag har. Jag smsar och ringer med det mest hela tiden utan problem. Samma fel uppstår i nya mobilen när jag sätter i ett gammal simkort också, så jag är säker på att det är mobilen det är fel på, ja. Däremot är jag inte säker på att de verkligen skickade en NY mobil till mig, de snåljåpsmånglarna!

13:17  
Anonymous Anonym:

Sony ericsson, snarare bajs bajsson.

13:36  
Anonymous Anonym:

det är jag som är anonym för jag fattar inte det här kommentarsystemet /Heintron

13:37  
Blogger Anna Nio:

Hein: Välj att bocka i "kallas/nickname" och sen skriver du bara i det namn du vill att kommentaren ska sparas under i fältet intill, voilá!

Förutom den här modellen så gillar jag SonyE, så det är tråkigt att min åsikt om dem går ner i toaletten på grund av detta. :/

13:41  
Blogger Dallerberg:

jag hatar sony ericsson. Har haft en en gång men aldrig mer! :P

13:55  
Anonymous Anonym:

Om telefonerna startar utan SIM kort i (=i offlineläge eller "sätt i kortet") så osar det ändå katt om ditt SIM, är det gammalt kan det behöva bytas även om det funkar i äldre telefoner.

Jag hade lånat ett färskt Comviq SIM av någon att testa med eller beställt ett gratis här: www.gratiskontantkort.se

Long shot men jag antar både din nya och din gamla telefon är GSM så det inte är ett äldre GSM SIM som plötsligt hamnar i en ny 3G telefon för det går inte.. .

20:28  
Blogger Anna Nio:

Marre: Jag har gillat dem hittills, men nu är jag skeptisk. :O

Konsulten: Simkortet är ungefär 1,5 månad gammalt! Det andra simkortet jag provat med är högst ett år gammalt. Och telefonen har ju gått igång, funkade i en halvtimme först när jag fick den, sen stängde den ned sig. Fick också igång den i 30 sekunder vid ett par tillfällen då jag som mest frenetiskt försökte få igång den, sen slocknade skärmen (och ja, batteriet var laddat). Upplevde även att alla ljus (vid knapparna och liknande) lös men att skärmen var helt svart och den inte gick att slå vare sig av eller på i det läget, ett flertal gånger. Jag misstänker ytterst starkt att mobilen jag fick nu andra gången faktiskt är exakt samma lur som jag fick först, eftersom felen är desamma...

Öhm, sen förstod jag inte vad du skrev, det blev för tekniskt är jag rädd. :D

00:18  
Anonymous Anonym:

Ok, är korten så nya borde de fungera och de är definitivt 3G-kapabla.

13:13  

Skicka en kommentar

<< Home