04 februari 2008

Ännu en anledning att avsky, del III - Bloodline

Okej. So the story continues, boys and girls.

Jag tog tjuren vid anus och ringde angående mobilen from hell i fredags. Därigenom började en lustiger dans: Jag ringer SonyEricsson och förklarar hur telefonen betett sig, de konstaterar på fem sekunder att det är en reklamation, och hänvisar mig till Tele 2. Jag ringer Tele 2, säger att jag vill göra en reklamation, och de säger att jag ska ringa till deras underleverantör Anovo. Anovo tar 20 spänn per samtal, men tjejen på Tele 2 säger att man kan anmäla sin reklamation på nätet direkt. Visst, om man har inloggningsuppgifter, that is. Så jag ringer, trots kostnaden. Någon lyfter på luren men svarar inte, jag antar att det är en receptionist som tar andra samtal först. Strax därefter börjar någon slå ett telefonnummer i mitt öra, varpå jag säger "Hallå?". Kvinnan i andra ändan säger "Oj, vad gjorde jag nu?" och LÄGGER PÅ LUREN. Jag tänker i mitt stilla (långsamt kokande) sinne "Betalade jag just tjugo spänn för att nån idiot skulle lägga på i örat på mig?".


Jag letar upp ett normalt telefonnummer till företaget, ringer igen, förklarar vad som just hände men får ändå höra av en mycket hård och omedkännande kvinna att de har ett annat nummer till supporten. Eftersom jag inte vill sitta med en icke-fungerande produkt som jag ändå måste betala för, så ringer jag suporten igen. Och går med på att betala tjugo bagis till. Kvinnan där förklarar att jag ska ringa till Tele 2 om jag vill reklamera. Jag börjar gissa att det kanske är MTV's Boiling Points jag är med i, det skulle förklara ett och annat. Jag förklarar att jag redan pratat med Tele 2 och att de hänvisat till Anovo. Hon envisas ändå, och vi lägger på.

Jag börjar om, med att ringa tillbaka till Tele 2. Tjejen jag nu får prata med är den första och hittills enda som är ursäktande och verkar inse att de behandlat mig som skit so far. Hon erkänner dessutom (TACK, fler människor inom servicejobb borde erkänna att de inte vet vad som är fel när de inte vet det, istället för att bara skicka vidare folk!) att hon inte kan lösa detta utan att hon ska skicka vidare ärendet till någon inom Tele 2 som kan hjälpa mig. Jag ska bli uppringd, förhoppningsvis dagen efter men annars på måndag.

Helgen går och ingen ringer. Idag ringer jag igen till Tele 2, får veta att johooo, de ringde dig igår men ingen svarade, du ska ringa till BrightPoint, vår underleverantör (hur många underleverantörer har de egentligen? Do they just make this up as they go along?). Hur, undrar jag för mig själv, skulle jag vet att jag skulle ringa denna underleverantör, när ingen ens klarat av att lämna ett meddelande om detta till mig? "Nähä, hon svarar inte, men då skriver vi här i vårt interna system att hon ska ringa det här numret så löser det sig. GU VA BRAG!"

Okej. So. Jag ringer till BrightPoint, kommer så pass långt att jag ska ange ett ordernummer som står på följesedeln som kom med skitmobilen som inte funkar. Fast det numret ska börja på ett. Mitt nummer börjar på fem. Då är det en annan underleverantör jag ska ringa. Jag börjar bli sugen på lithium. Jag ringer nästa företag, Chacom, där jag får förklarat att jag ska vända mig till, ta-daaa, TELE 2! Men kom igen, KOM MED NÅT NYTT, VETJA! Varför inte "Nej, du ska ringa Volvo"? Eller din syo-konsulent från högstadiet? Uday Hussein? Tjejen på Chacom har i alla fall guts nog att säga att "om de krånglar så kan de prata med mig, jag heter XXX." Så jag ringer tillbaka till Tele 2 och rabblar hela skiten igen. Kvinnan där är borta en lång stund, jag får lyssna på upbeat-versioner av kärlekslåtar under tiden. Till slut kommer hon tillbaka och säger att de som kan det här ska ringa mig, förhoppningsvis idag. Hmm, vänta lite, var har jag hört detta förut? Just ja, i fredags var det exakt samma visa, intressant!

Grab your partner by the throat! And back to the Madison!

Antal (en sammanställning gällande perioden 080201-080204 hittills):
Samtal: 10
Betalsamtal: 2
Företag: 5
Korrekta delar information som utlämnats angående mitt ärende:
0
Gånger jag velat koka allas huvuden och spetsa dem på pålar som avskräckande exempel:
76636
Gånger jag köpt teknik via nätet och den visat sig vara kass: 3
Gånger jag köpt teknik via nätet:
4
Gånger jag ska köpa teknik via nätet igen: 0

Etiketter: , , , ,

13 Åsikter

Anonymous Anonym:

Hahahahaaaaaa jag dööööör! Jag skrattar så mycket så jag tror jag föder ut lillskitan framför datorn nu. Förlåt, jag förstår att du är hysteriskt arg men det är samtidigt hysteriskt kul! Väntar med oerhörd spänning på del 4!

19:02  
Blogger Anna Nio:

Jes: Hahaha, det är okej, jag är glad att mina svårigheter skänker glädje hos andra i alla fall. Så länge inte jävla Tele 2 eller deras inpiskade, ondskefulla lakejer har kul är allt bra. :D

19:06  
Blogger Sofia:

BLÖÄÄÄÄÄÄRHGKKLÖM!!!!
>:OOOOO


jag är mitt uppe i samma sak! imorgon så ska allting vara löst ocj klart eller så kommer det vara jag som är skyldig till den där rubriken "VANSINNESKVINNA MED DÖDSBOMBER RASAR UTANFÖR GLOCALNÄTTS KONTOR! ÄR BEVÄPNAD MED DÖDSBOMBER! SKRIKER OSAMMANHÄNGANDE, SPRIDER PEST OCH HOTAR RINGA PER GESSLE!"

22:19  
Blogger Anna Nio:

Fia: Vi tar varsitt kontor - du bombar Glocalnet till smithereens och jag spränger Tele 2 tillbaka till medeltiden - det kommer benämnas som en välplanerad terrorattack i kvällspressen! Mmm, braskande rubriker! :D

22:22  
Blogger Dallerberg:

Skicka tillbaks telefonjäveln och kräv pengarna tillbaka. Sen går du till en mobiltelefonbutik och köper istället. Det där verkar ju inte fungera så bra :D

23:04  
Blogger Dallerberg:

iofs terrorattack låter bra också.

23:17  
Blogger Anna Nio:

Marre: Terrorattack är ju ganska inne, man kanske skulle försöka bli lite mer hipp liksom? :D

Har skickat den till nåt av de jävla företagen nu i alla fall, återstår att se om jag får en ny, hel mobil eller om den kanske försvinner på posten eller nåt annat kul! *LER UPPÅT*

23:21  
Anonymous Anonym:

..men snälla, inte Gessle, det är väl lite väl elakt? ;D

05:32  
Blogger CINDERALLEY:

SHIT, du måste ju vara the queen of tålamod, jag skulle kastat mobiljäveln i soporna och köpt en ny redan efter det första samtalet.

10:06  
Blogger Anna Nio:

Erik: Haha, nej, nu är det HÅRT MOT HÅRT som gäller. :D

Sanna: Nja, jag är drottning av fattigdom, jag har helt enkelt inte råd att köpa nån annan mobil tyvärr. :/

13:40  
Anonymous Anonym:

Tele2kundservice är 100% anus det är konstaterat sedan länge men servicenivån avspeglar minutpriserna, you get what you pay for.

Vill du inte vänta i telefonkö eller betala för 071x nummer så går det att kontakta Tele2 kundservice om du loggar in på deras hemsida och Anovo service kan du beställa här: http://www.anovo.se/nack/order/
(använd spårbar transport för att undvika långfingrade postanställda)

Hur Brightpoint kom in i bilden förstår jag inte riktigt, de är grossisten.

Är det en gammal telefon och begagnatvärdet ärnågra hundringar så finns det nya obundna Nokia på www.katshing.se för under 400:-ink. moms.

08:54  
Blogger Anna Nio:

Konsulten: Jag förstår det inte själv heller, och det lär inte kundtjänsten göra heller, för den delen.

Den är ivägskeppad med rekommenderad post i alla fall, ska se om allt gått rätt till imorgon, om jag orkar. Tack för tipsen. :)

00:06  
Anonymous Anonym:

Hej. Hur har det gått med mobilen? Hoppas att du har nitat de jävlarna riktigt ordentligt (men det går nog inte är jag rädd för)! Jag har liknande erfarenheter av fucking jävla Nokia Care, fast jag råkade inte lika illa ut som du. Slängde bara bort en jävla massa tid :(

19:42  

Skicka en kommentar

<< Home