15 februari 2008

Mantra

Jag måste upprepa det här för mig själv samtidigt som jag andas lugnt och växelvs mellan mun och näsa. Phuuu--hååååh--phuuu, nej nu blev det Darth för hela slanten istället! Om man ändå hade the power to kill someone with a single thought, det hade jag använt mig av flitigt just nu i så fall. Och därigenom skapat minst femtio (hundra?) lediga jobb på Tele 2's kundjänst, go me.

Etiketter: ,

10 Åsikter

Blogger Dallerberg:

Det bästa är att det är sant! Allt kommer att bli bra, tillslut. Det blir alltid det :)

Sen blir det dåligt igen iofs men då har man sedan länge glömt bort det som var eländigt förut :P

17:35  
Blogger Anna Nio:

Marre: Åh, inte jag, jag minns elände alldeles för bra. Det är en sak jag måste jobba på att försöka skaka av mig. Fast kanske inte i det här fallet med telefonhärvan, dock. Då är det bäst att minnas exakt hur uselt allt sköts, så man inte får för sig att göra om det med samma operatör. :O

17:39  
Blogger Sofia:

Darth? Han heter ju Dart! :DDD

18:56  
Blogger Anna Nio:

Fia: JAVISSTJA! *LER DUMT*

18:59  
Anonymous Anonym:

Jag hade annulerat dealen och valt en annan operatör!

Hela historien visar tyvärr bara det som alltid varit sant, köp inte de allra billigaste teknikprylarna och anlita inte de allra billigaste lågbudgetleverantörerna om du inte kan fixa allt tekniskt själv eller har en it-avdelning som kan göra det åt dig :)

21:19  
Blogger Anna Nio:

Konsulten: Men jag har valt Comviq för att jag redan avverkat TeleHor och Felia och funnit även dem undermåliga, inte för att det ska vara billigast möjliga (bara lite billigare än Telia eftersom min ekonomi går på knäna at all times). Det finns inga stora operatörer kvar att prova nu, utom Tre som jag hatar på grund av deras agressiva reklam, och jag tror knappast på de mindre bolagen (de flesta är ändå bara dotterbolag till de stora asen). Och om jag annulerar skiten måste jag ju börja om med nån ny operatör ändå. :(

Men en egen IT-avdelning vore inte dumt, när jag är rik och excentrisk ska jag ha en sån. :)

21:53  
Blogger Dallerberg:

Men du kan ju annulera skiten bara för att bli av med problemet och gå till någon fysisk butik istället typ phonehouse och köpa telefon/abbo. Så får du den i handen direkt och kan kolla om den funkar på plats :)

Och jag menade inte att man glömmer bort det dåliga helt och hållet, bara att det man mådde piss över för t.ex två år sen är inte så farligt idag. Sålänge situationen inte är densamma förståss..

11:01  
Blogger Anna Nio:

Marre: Sant förvisso, det kanske jag skulle göra istället? Kollade i och för sig upp det innan jag beställde direkt från Comviq och jag har för mig att det var väldigt mycket dyrare att köpa i butik. Men jag ska kolla på det igen, definitivt.

Jaha, nej visst, och det är ju tur det faktisk. Kroppen och hjärnan måste ju glömma/förtränga sånt som varit väldigt jobbigt i viss mån, för att man ska orka fortsätta leva - och för att man inte ska bli tokig, om det är riktigt hemska saker man varit med om, vill säga.

12:07  
Anonymous Anonym:

hjälp teleofnjobb, jobbiga idioter att prata med ejkshdfkjs BAJSTANGENTBORD helvajsetes hjävla b

heintron

16:40  
Blogger myra:

Anna, det verkar som att det är dags att koppla in Sverker. Eller iaf konsumentverket. Det vore iofs inte helt fel att maila delar ur denna blogg till Sverker så kan han få ngt att bita i. Bara jag får magsår i frustration över att läsa hur inkompetent och negligerande en kundtjänst kan vara. FRUSTRERANDE!!!
Minst sagt :p Hoppas verkligen att det ordnar sig snart!

20:08  

Skicka en kommentar

<< Home