06 april 2009

Istället för musik

Men är det ingen som har nånting att säga om mina blandband? Jag ser ju att en del varit in och kikat på dem på sajten där de är gjorda, men inte ett knyst om ni gillar't eller ej.

Har nån över huvud taget lyssnat på dem?

Hallå?

Etiketter: ,

13 Åsikter

Blogger F:

Förvirring?

Jag har bara klickat på länkarna, inte hunnit med att lyssna än. Jag saknar mitt gamla kontor :(

13:01  
Blogger Anna Nio:

Exactamundo. Skaffa hörlurar? :)

13:15  
Anonymous Bror:

Kan man lyssna på dom också? Det hade inte jag fattat...:)

15:17  
Blogger Anna Nio:

Bror: Doh! :D Tryck på playsymbolen på bandet! Ibland stannar playlisten av okänd anledning, då får man reloada bloggen och trycka sig förbi de man redan hört, eller så går man till sajten där de är gjorda och lyssnar där. :)

16:38  
Blogger Dallerberg:

Jag hade inte heller fattat att man kan lyssna :D

00:53  
Anonymous Anonym:

"... and now to something completely different" - jag RSS-ar och Twittrar som du vet och i dagens inkommande finns något för en filmälskande blondin: http://www.metro.se/2009/04/07/84274/youtube-forhandlar-om-att-fa-visa-lan/index.xml
Pussokram!
Chamowa

09:19  
Blogger Anna Nio:

Marre: Men hahaa, såklart man kan lyssna! LYSSNA NURÅ! :D

Mamma: Oh, på min ära, det vore allt nåt, ja!

11:04  
Anonymous Pelletsmaskinen:

"Soft and sad" är fantastiskt. Vid första anblick tänkte jag att, jaha, bara kända grejer. Men sedan ... ändå, någon som inleder med Karin Ströms "Psykos" och avslutar med Den stora sömnen kan ju inte vara annat än ett litet geni. Och nu visar sig hela blandbandet vara ett litet mästerverk med en rad pärlor som jag missat. Backworld - The Devil's Plaything, Ray LaMontagne - Empty, va! Jag tackar och bockar och lovar att ge även de andra blandbanden en chans, fastän de såg ut som självklarheter vid första anblick.

Ta hand om dig!

/P (Hittade dig via Marie F där du kommenterat)

20:20  
Blogger Anna Nio:

Pelletsmasinen: En får tacka, en får tacka. Låtordningen är givetvis genomtänkt, så jag kan suga åt mig berömmet på riktigt också, hurra!

Låturvalet är någorlunda begränsat, ska också tilläggas, så allt man vill ha finns inte att få, men det är ändå väldigt underhållande att skapa dem.

20:25  
Anonymous P:

Vilken sajt snackar vi om? Det missade jag.

(Och du, hade du fått till den där låtordningen av en slump så skulle jag bli nervös att min gamla farmor skulle återuppstå från de döda, dra fram harpan och började beta av Joy Divisions bakkatalog i kronologisk ordning med en ängels stämma. Sådant händer ganska sällan.)

20:31  
Blogger Anna Nio:

P: Klicka på "Get tracks" under banden, så kommer du till sajten jag gjort dem på!

20:35  
Anonymous P:

Lite skrämmande. Jag gjorde för någon månad sedan en spellista till Spotify som jag döpte till "Cry yourself to sleep, girl, tonight is just like any other night" där Asleep avslutade och en Karin Ström-låt, dock inte Psykos, fanns med i mitten. Tyvärr var det en "collaborative" spellista där vem som helst får ändra låtar så den finns inte längre kvar i sitt ursprungsskick. Men den innehåller fortfarande en rad godbitar:
http://open.spotify.com/user/pelletsmaskinen/playlist/3lzqvGsT99tok07dHR3VOr

/P

20:40  
Blogger Svart tumme:

Du ställer bra frågor, läs mer om din nätverkande teknik hos oss på Svart tumme ;-)
http://svarttumme.wordpress.com/2009/04/07/bloggsfaren-fluff-bluff-svt-natverkar-del-2/

13:31  

Skicka en kommentar

<< Home