14 juli 2009

BÄTTRE ÄN EN VANLIG MÄNNISKA!

Som för att motbevisa mig själv och mitt drömtydande, så drömde jag i natt en helt wacko dröm.

I drömmen köpte eller adopterade Jocke och jag ett utomjordiskt barn. Jag minns att jag i drömmen sa "Tänk om det inte ser ut som en människa? Eller tänk om det är grönt?", innan vi packade upp det ur omslagspappret (!), och Jocke sa "Bara det inte är lesbiskt". :D

När vi tagit bort pappret såg vi alienbarnet, som var inplastat i en klassisk leksaksförpackning av vakumplast (!!). Den var grön, och fluffig, men ansiktet såg lite mänskligt ut, fast grönt, men glatt. Den var väldigt söt och mjuk. Ovanför barnet stod det tryckt på kartongen "LESBISK PERSON!" och under det stod "BÄTTRE ÄN EN VANLIG MÄNNISKA!". :D

Jag bar runt på mitt alienbarn, som var så snällt och tyst, och var på något slags lektion där läraren inte brydde sig om att jag var jättesen och hade ett grönt, lurvigt barn med mig, och lite annat märkligt. Såhär i efterhand verkar det onekligen inte varit mer än en docka, men i drömmen var det vårt utomjordiska, lesbiska, gröna barn.

Udda.

Etiketter: , ,

7 Åsikter

Anonymous BEPA:

HAHA! <3 Stackars Jocke som ställde ett ultimatum men ändå inte fick som han ville. Ultrasuperdupermagnificosplendidoyeahcomeon-barnet!

21:59  
Blogger Anna Nio:

Bepa: Haha, ja, men han verkade ju inte bli arg ändå, hahaha, tokigt som fan! Min gosiga spacebaby! :D

22:02  
Blogger andrea:

haha MYCKET underligt :D den där kan inte ens jag försöka mig på att tolka. :D

23:30  
Blogger Anna Nio:

Drejja: Hahaha, helt jävla strange! Fast jag tror att det är för att Emelie ska ha smått snart i huvudsak, annars har jag ofta helkrejsy inslag i mina drömmar, de som inte känns vettiga, that is. Mycket känns som rena utflippade filmerna, hemliga agenter, sci-fi, skräck och liknande, fast sällan nåt som känns hemskt för mig, jag är alltid safe. :)

00:23  
Anonymous bror:

Ett uppenbart fall av penisavund! ;P

15:16  
Blogger Anna Nio:

Erik: Du ska jämt snuska till allt, även fast du bara skojar!

19:57  
Anonymous Bror:

Snusk och snusk, jag var mer Freudiansk i min analys faktiskt...:)

05:36  

Skicka en kommentar

<< Home