09 juli 2009

Du kan stå under mitt pa-raply-raply-raply


Vad händer med vädret egentligen?

Först hände verkligen ingenting, våren vägrade komma loss och det var alldeles för kallt rätt länge, sen blev det varmare och rätt skönt och man tänkte ÄNTLIGEN kommer våren.

Men sen började det regna, och slutade fan aldrig, tills det helt plötsligt smack bam istället blev knallvarmt, så varmt att man trodde man var i sydligaste Grekland med en ouzo i varje hand allra minst. Alla rann bort och man kunde bara ha sina allra minsta och svalaste kläder, utsläppt hår var inte att tänka på, det blev för varmt.

Sen började regnet igen, och vägrar sluta. Nu fryser alla och man måste ha förnuftiga skor som inte blir helt soaked på sig, samt jacka och umbrella-ella-ella.

Varför kan det inte vara som i början av sommaren, eller ja, varför kan det inte vara vår jämt, utom när det är höst, förstås? Så slopar vi sommar och vinter helt, de är ändå bara skitjobbiga. This is a temperate zone, you know, the coconut's a tropical fruit!

Suck.

Etiketter: , ,

8 Åsikter

Blogger Sofia:

jag blir så glad över surandet att lägga till "oförstående" som etikett. :DD

11:10  
Blogger Anna Nio:

Fia: Haha, en behändig etikett! Och sann, jag förstår inte varför jag inte kan få leva i en vår-och-höstvärld jämt, WHY? Orättvisa är vad det är! :D

11:20  
Blogger CINDERALLEY:

Welcome to Schweden!

11:25  
Blogger Anna Nio:

Sanna: Usch, nej! Jag ska följa ditt exempel så snart jag kan, och fly till stabilare och varmare väderförhållanden!

11:29  
Anonymous bror:

Nä ä! Vintern är ju jättemysig ju! Iaf om det är riktig vinter med snö och så... slaskvinter klarar man sig väl utan dock...:)

15:13  
Blogger Anna Nio:

Bror: Du kan få ta min del av vintern också, VASSEGO!

15:16  
Blogger Dallerberg:

Jag skulle kunna tänka mig att ha höst året om faktiskt. Våren är ok men den luktar alltid så illa, typ hundbajs och sånt.

15-20 grader, mörkt på natten och färgglada träd vill jag ha!

03:55  
Blogger Anna Nio:

Marre: Hösten är finast och luften är så jävla skön då, men jag gillar verkligen våren, när allt börjar bli grönt, också. :) Fast mörkt på natten är onekligen skönt när man ska sova!

11:08  

Skicka en kommentar

<< Home