23 februari 2010

One word breaks the code of silence

En lista hittad hos NioTillFem för ett tag sen, som ska besvaras med ett enda ord, when applicable, samt om man så önskar, en bild, per fråga.

1. Var i hela världen skulle du helst vilja befinna dig just nu?











Los Angeles.

2. Vem skulle du vilja vara om du varit en helt annan person?
















Clint Eastwood (tja, varför inte?).


3. Vilken egenskap önskar du att du besatt?












Ta-det-som-det-kommer.


4. Vilken färg är ditt drömhus målat i?














Äppelgrönt!

5. Vilket namn är det vackraste du vet?
















Arabella (jag vet inget som är det vackraste av alla, men jag gillar det här skarpt).


6. Vilket är det bästa ordet som finns?

















Frihet.


7. Vad är viktigast att du hinner göra innan du bara är stoft?












Leva.

8. Vilken saga är din absoluta favorit?
















"Baron Münchaussen" (som ursprungligen publicerades anonymt!).


9. Om du bara fick lov att äta en sak resten av livet, vad skulle de
t vara?
















Thaibasilikakryddad kyckling/quorn.

10. Om du bara fick lov att klä dig i en färg resten av livet, vilken skulle du välja?















Rosa!

11. Om du bara fick lov att se en enda film resten av livet, vilken skulle du välja?












"Monty Python and the Holy Grail".

12. Om du bara fick köpa ett enda ting till, vad skulle du välja då?
















Jordenruntresa.

13. Vilket språk är det vackraste du vet?










Engelska.

14. Vilken bok ligger på ditt nattduksbord just nu?

















"Sagan om Ringen" - J.R.R. Tolkien

15. Vilken årstid tycker du allra bäst om?












Våren.

Etiketter: ,

9 Åsikter

Blogger Stop:

"Ah, It's just a flesh wound!"

06:37  
Blogger Anna Nio:

"Listen, strange women lying in ponds, distributing swords, is no basis for a system of government!"

11:18  
Anonymous bror:

LA är överskattat, åk någon annanstans istället...:)

15:38  
Blogger Anna Nio:

Erik: Meeen! Ärligt talat, jag blir less när människor ska klanka ned på andra länder eller städer: ja, det kanske inte var jättekul för just dig, men det finns mycket jag vill uppleva och se där, och jag har inte varit där - alltså vill jag väldigt gärna dit, oavsett vad folk säger. Jag får så ofta höra nånting negativt om LA, eller Kalifornien, eller San Fransisco, eller var som helst som råkar vara det område jag mest av allt vill åka till, men vad ska jag svara på det? "Jaha, vad tråkigt, nu vill jag inte längre åka..."? Nä, knappast, va? ;D

Dessutom finns det ingen stad och inget land i världen som bara är perfekt eller utan negativa sidor, SÅ DET SÅ! :D

16:13  
Blogger Stop:

Äsch. Lyssna inte på din bror.

Det kallas ju för La La Land för att man håller händerna för öronen och säger "Lalalalalala" om någon är neggo. Det är allmänt känt.

21:08  
Blogger Anna Nio:

Roger: Jag lyssnar aldrig på min bror. ;D

22:34  
Anonymous bror:

Du borde lyssna på din äldre och mycket visare broder! :) Om du ändå prompt måste dit för att själv upptäcka att det inte är så mycket att hänga i julgranen, så får du inte missa LA Derby Dolls eller Getty museum, resten kan du skita i...:P

14:48  
Blogger Anna Nio:

Erik: NÄVER! :D Det ska jag nog hinna med, don't you worry. Var du i San Francisco också, eller? Den staden är jag nästan ännu mer intresserad av, nämligen.

14:58  
Anonymous bror:

Nix, Sän Frän hann jag inte med, men den har jag hört betydligt bättre saker om än LA. San Diego är tydligen också en väldigt trevlig stad i Källifårniän enligt "folk"...:)

10:11  

Skicka en kommentar

<< Home