17 februari 2010

Onödiga Spelen

Nu är det alltså OS igen. Jag har inte sett en endaste minut av det, eftersom jag inte är en sån därn emo som gillar att plåga mig själv.

När jag för någon vecka sen fick höra att det snart skulle kicka igång (nej, jag håller mig inte direkt a jour med den sortens nyheter) så tänkte jag panikslaget att jag önskade att jag var i ett annat land, så jag slapp. I en halv sekund. Sedan slog mig OS-demonens ondska med sin fulla kraft. Att OS finns överallt, i alla jävla länder som har tv-tillgång, vilket även de fattigaste satarna verkar ha numera. There's no escape.

Det värsta med OS är, att man felaktigt tänker att det åtminstone är fyra år mellan varje evighetslång sportpärs. Men det stämmer inte, de jävlarna har lurat oss. Det ska vara sommar-OS och vinter-OS minsann, och det kan de inte ha under samma år, antar att alla idrottare skulle dö av utmattning över att utöva så mycket sport i så fall. Nej, då tar vi vintersporterna ett år, och sen slår vi till med sommarsport två år efter det, det blir bra, ingen märker att det inte är fyra år som det ursprungligen var, mmm, mera sport, oftare sport! Fuck you, jag märker, JAG MÄRKER, och jag tycker det är fusk att hålla på och ändra på nåt som de gamla goa grekerna instiftade. Olympiad betyder till och med "fyra år", so there, biatches.

Men eftersom hela världen älskar sport, och det är lite fult att vara en sån som skiter i att svetten lackar från våra prime examples of land
smän och -kvinns, så får man slå på /ignore-funktionen och försöka låtsats som om det regnar. Eller snöar, det blir inte svårt. I brist på bättre kan man hitta på roligare varianter på olika sportgrenar, som i alla fall skulle locka en sån sporthatare som jag att se vad fan de sysslade med.

Skidsimhopp
Mitt i hoppet, som utföres med Winchestergevär i famnen, gäller det att sikta rätt och rakt och träffa en måltavla, helst inte en domare, samtidigt som man avklarar sin dubbla mollbergare med pik pööörfäckt. Fatta svårigheten, fatta vådaskjutningsrisken, fatta tittarsiffrorna!

Fotbollsboxning
22 karlar släpps ut på en gräsplan, med benskydd och boxhandskar, och spelet går ut på att boxa ned så många som möjligt i motståndarlaget. Bonuspoäng fås om man lyckas knocka nån med en lyckad spark på själva fotbollen. Mål behöver man inte göra alls, däremot måste bollen hållas i konstant rörelse, annars får man gult kort. Rött kort får man om man spöar nån i sitt eget lag. Förvirring och blåtiror laget runt, bokstavligt talat!

Eldtennis
Lättantändlig vätska över tennisbollen och: flame on, game on. Nuff said.

800 meter glödande kol
Tävlanden springer länge och väl, barfota, över glödande kol. Jävlar, vilken fart de kommer ha.

Och sen fattas det ju en massa, nästan riktiga sporter i OS också. Var är knivkastningen, till exempel? Vem vill inte se en överdängare på kniv prestera sitt yttersta på bästa sändningstid? Och varför är inte dance off en obligatorisk gren? Alla som sett en ungdomsfilm från 80-talet vet hur det går till: gäng ett utmanar gäng två och så dansar följdaktligen någon från gäng ett först en liten grym bit, som matchas av en ännu bättre dansrepertoar från någon ur gäng två, och sådär håller det på, tills den som är bäst av alla slutligen dansar de allra grymmaste movesen. Hur man vet att någon är bäst är enkelt, det är när alla applåderar som fan och både dansaren och dennes gäng självsäkert high fivear varandra, medan det förlorande gänget moloket drar sig undan (ibland kan de vara the bigger men och gratulera vinnarna också).

Eller vad sägs om lite bungyjump, en bra bar fight, några riktigt bra bumfights, allmänna Nitro Circus-trick
, kampsport av alla de slag, säckhoppning, åka rullande tunna nedför branta backar eller stjärtlappsrace?

Varför får inte jag bestämma grenar i OS för, va? VA?

Etiketter: ,

10 Åsikter

Blogger Medelklassman:

Det här får bli en OS-sport när som helst. Jag skulle kolla. Jämt.

http://www.youtube.com/watch?v=wLnmvseCseI

15:29  
Blogger Anna Nio:

T+: Oh. My. God. Det där var helt sjukt, helt sjukt! Jag skulle också sitta klistrad vid rutan om sånt där visades i OS. Lätt.

15:40  
Blogger Medelklassman:

Han är så klädsamt ödmjuk också.

00:12  
Blogger Anna Nio:

Haha, ja, och så klädsamt ölmagig to match. :D

11:48  
Blogger Amanda:

Jag skulle titta om du var OS-general, iaf!

12:29  
Blogger Anna Nio:

Amanda: Tack, nu känner jag mig styrkt i min tilltro till mig själv som sportens kapellmästare. :D

12:58  
Anonymous bror:

Herrejävlar, Lucky Luke himself skulle få en tuff match!

08:36  
Blogger Anna Nio:

Erik: Jajamen, här är sannerligen en karl som skjuter skott på skott, och han träffar alltid nåt! Frågan är förstås om han är alla skurkars skräck, tuff och hård och fräck, också. ;D Fransoserna själva har för övrigt gjort en film om honom så sent som förra året. Verkar inte särskilt bra enligt Imdb, men det hade varit kul att se den nonetheless.

12:48  
Blogger M:

Vilka fantastiska idéer, framförallt bar-fighten :)Eller varför inte låta alla deltagare vara obligatoriskt ordentligt onyktra när de utför samtliga grenar.

19:45  
Blogger Anna Nio:

Monika: Tack! :D Haha, ja, fyllelagsport vore ultimat, eftersom det är så sjukt svårt att göra rätt och förstå saker på fyllan, särskilt om man måste samarbeta med andra. :D

22:43  

Skicka en kommentar

<< Home