06 juni 2007

Filmcitat #2

Okej, round two, samma regler som sist: inga sökmotorer och inget IMDb eller motsvarande! När ett citat är knäckt skriver jag ut det i fetstil. Now go, cat, go!

1.
"I'm a short... fat... slut."

2. "Look for something unusual. Something hard."

3. "Ladies man, man's man, man about town?"
4. "People should cut off more heads. Chop, chop. Blood everywhere. Makes you proud to be queen."
5. "I don't like chicks messing with chicks. It's not American."
6. "'Evian' is 'naive' backwards!"
7. "Mr. Zadir, Dooey just called from Pismo Beach. He says there's no way he could've grabbed your ass."
8. "Forlorn, I will wander the earth by myself - thinking of you. And pausing occasionally to have the sex with the skullses. Heh-heh."
9. "It's just like working in a fish-market. Except you don't have to clean and gut fish all day."
10. "Finland? No, no, this is the Valley. Finland is the capitol of Norway."
11. "Neighbors? What neighbors? In twelve years in Los Angeles, have you ever seen a neighbor?"
12. "You can't hiiide, NOT from your dentist!"
13. "Take me away from all this death!"
14. "-Wasn't your... didn't your mole use to be on the other side?
-I have a MOLE?"
15. "This is your receipt for your husband, and this is my receipt for your receipt."
16. "Hi, come on in! Drugs to the right, hookers to the left."
17. "Okay, what am I doing? I'm chasing this guy. [gets shot at] Nope. He's chasing me."
18. "You have the hots for me, I have the hots for him, and sooner or later he's gonna have the hots for you."
19. "Hey, how do you spell Del Rio?"
20. "I have a hard-on for you the size of Florida!"

Etiketter: , ,

20 Åsikter

Blogger Dallerberg:

öh 14: men in tights? nån jävla mel brooks iallafall :D

16:29  
Blogger Anna Nio:

Yes, du kunde ju visst! :D

16:31  
Anonymous Anonym:

Är #4 något avsnitt från Svarte Orm II? Det låter som drottningen hursomhelst...:)

Är #17 Memento månne?

Haha, wordverification är quqov! GROOOOOVT! :D

17:58  
Blogger Anna Nio:

Erik: "Memento" var rätt, den andra fel, men du är delvis på rätt spår. :)

Hahaha, i samma klass som Rantaruntiringen och Slåpåkäftski, fast grooovt! :D

18:19  
Blogger Johan:

1. Nån Goldie Hawn / Kurt Russelfilm.
3. Nån Evan McGregorfilm.
7. A Night at the Roxbery.
10. Earth Girls are Easy.
12. The Dentist?
13. Lätt. Dracula!
15. Brazil.
20. Fisher King.

18:28  
Blogger Anna Nio:

Darling: Du måste säga titlar, nåt annat är icke acceptabelt som svar! Men 7, 10, 12, 13, 15 och 20 var klockrena. Du är så duktig. :)

18:31  
Blogger Madde (maddepladder):

1: Tjejen som föll överbord! Jag höll på att få panik över att jag kände igen det så väl utan att komma på VAD det var, tack för hinten Johan! Om det nu va rätt... :)

23:21  
Blogger Anna Nio:

Madde: Yes, det är rätt. Haha, den jäveln smygfuskade åt dig. ;D

23:23  
Blogger Madde (maddepladder):

Haha, jag klarar knappt en enda utan fusk, fast man VET att man sett filmen, hör nästan orden från scenen men vilken film ÄR det!!! Trodde inte jag skulle va så dålig på detta...

Nr 4 kunde jag inte hålla mig ifrån att googla men självklart deltar jag inte i tävlingen med svaret. Det är glasklart när jag väl sett svaret men jag hade aldrig kommit på det helt själv!

14:20  
Blogger Anna Nio:

Madde: Hahaha, men då var det ju extra kul att du faktiskt kom på en ändå då. :) Jag vet två personer som skulle kunna knipa nummer fyra, hoppas de tittar in och läser (och gissar) bara. :)

16:35  
Anonymous Anonym:

Nr 18 är Threesome!

haha, jag kunde bara en...

21:09  
Blogger Anna Nio:

Josefin: Hurra, du har rätt. :D

21:41  
Anonymous Anonym:

Rent citatmässigt så låter det som om åttan skulle kunna vara ytterligaren ett "pirates"-citat. Jag drar till med tvåan...:)

10:52  
Blogger Anna Nio:

Erik: Nope, no can do, mate. :)

11:13  
Blogger anna:

16 är väl nån gammal film med tom hanks, the bachelor, eller party of bachelors?

annars kunde jag inte ett skit.
fan :D

11:14  
Blogger Anna Nio:

Anna: Det är nära nog, Bachelor Party heter den. :)

15:11  
Anonymous Anonym:

Nummer 3 är "Down with love"!

20:56  
Blogger Anna Nio:

Jaaa, it sure is!

20:58  
Blogger karro:

nr 6: reality bites!

17:49  
Blogger Anna Nio:

Yes!

20:55  

Skicka en kommentar

<< Home