16 oktober 2007

TV-tips

I am so watching this imorgon, tisdag:
"Veckans program handlar om dygnsrytm - för nu är det bevisat att många av oss är födda till att ha extra svårt att gå upp på morgonen. Frågan är då vad samhället ska göra? I Danmark anpassas skolan till morgontrötta elever. I Sverige anpassas eleverna till skolan istället genom extra belysning i klassrummet. Och ny forskning visar på goda resultat för ljusbehandling i skolan. Dagens förändrade sömnmönster, där allt fler bryter mot sin naturliga dygnsrytm, är en tickande hälsobomb, varnar forskare i kvällens program."
Jag vill att kvällsmänniskostadiet ska vara socialt accepterat och arbetslivsanpassat, utan att det för den sakens skull ska innebära nattarbete! Vetenskapsmagasinet
SVT2, ikväll (tisdag) 21.30 alltså people!

Etiketter: , ,

4 Åsikter

Anonymous Anonym:

Laaatmask! Det är bara att skutta upp ur sängen med ett glädjetjut varje morgon! Morgonstånd har guld i mun vet du väl? ;D

05:27  
Anonymous Anonym:

Haha, jag ska också börja "aktivt baktala" saker.. :D

thnx! söt matsida, uppdatera oftare!

08:51  
Blogger Anna Nio:

Bror: Usch, det är precis den attityden jag avskyr så otroligt mycket! :( P.S. GROVT! D.S.

Anette: Gör du så, det är det enda sättet att sänka statusen på vissa ovärdiga grönsaker, tror jag. :D

Tack, ja den borde göra det men alla deltagare har blivit trötta verkar det som. :/

13:29  
Blogger Mård:

Men det ÄR ju redan socialt accepterat! När jag jobbade som personlig assistent var mina arbetstider 14-21 (utan rast) och när jag körde spårvagniz bananis jobbade jag mellan 13.30-01.30 på vardagarna och ännu senare på helgerna. Nattjobb suger räv men kvällsjobb däremot funkar kungligt.

19:00  

Skicka en kommentar

<< Home