24 september 2008

Movin' on up

Det brukar alltid gå förhållande-vågor och göra-slut-vågor genom grupper av människor, det är en allmän sanning som jag sett bevisas gång på gång, år efter år.

Folk blir ihop i relativt tät följd under några månaders tid, och folk gör slut i lika tät följd under ungefär samma tidslängder. Jag vet inte vad det här beror på, ofta är i alla fall uppbrotten inte direktrelaterade till varandra heller, d.v.s att, låt oss kalla dem Olle och Lisa, gör slut två dagar innan hitte-på-Anders och Petra gör slut, och de är alla vänner till mig, men de känner inte varandra. Så de kan med andra ord inte ha påverkat det andra paret att bryta upp. Men vad är det då som gör det?

En del hävdar att det är årstiden, men vilken årstid då i så fall? Jag tycker mig ha observerat ihop-vågor under såväl sommar som vinter, och folk gör slut lika mycket på våren som på hösten; Dock i följd, alltid i följd. Det finns helt enkelt ingen logisk förklaring, inte i min bok åtminstonde. Det bara är såhär.

Nu har det dock kommit en stor flyttvåg också, i synnerhet mellan städer, och jag kan inte hjälpa att undra om det här kommer vara ett återkommande tema det med? I så fall, vad beror DET på? Är det det vanliga tramset om att hösten är en nystart som gör det? Det känns som en alltför enkel förklaring för min del.

Men det är helt enkelt helt galet vad folk flyttar just nu: Jag flyttar Gbg>Sthlm, Saskia Sthlm>Malmö, Tobbe Malmö>Gbg, Linnéa Gbg>Malmö, Alexzandra Gbg>Sthlm, Lisa Sthlm>Gbg, och säkerligen många fler, sedan flyttas det inom städerna också: Ella, Helena, Mia, Crinkan, Marre, Erik, min bror, Rulle, Sofia, Sara... *andningspaus* Är det nån som inte flyttar? :O

Etiketter: , , ,

5 Åsikter

Anonymous Anonym:

Ja men det är sant faktiskt.. har också massa vänner som flyttar nu! Och samma sak så hade jag massa vänner för typ 2-3år sen som flyttade i en följd.. HMM. Läskigt. Jag tror att det är ailiens som har totalkontroll över oss och gör massa undersökningar på våra psyken.. vi vet för mycket Anna, vi kommer råka illa ut!!!

22:54  
Anonymous Anonym:

Tänk vad trevligt det vore om alla kunde få lägenheter med, och inte bara "ska flytta". Det hade varit trevligt att veta att man har någonstans att ta vägen också. ;) Hoppas du får en braig lägenhet där uppe iaf. :)

23:30  
Blogger Anna Nio:

Alexz: Helvete, du har rätt, THEY'RE ON TO US! :O Jamen då ÄR det ju flyttcykler med, fast de kanske är mindre vanliga än relations/breakup-cyklerna, som faktiskt kommer varje år.

Helena: Jag håller helt med där! Det finns för få lägenheter som faktiskt verkar tilldelas de flyttsugna, d.v.s. oss. Ella har just fått ny lägenhet, dock, alltid nåt, go Ella! :) Hoppas vi alla hittar bra bostäder. Snart! :)

00:14  
Blogger Unknown:

jag flyttar till NYC senare i höst med ju! :D

17:20  
Blogger Anna Nio:

Linda: Ja, just det! Haha, till och med utanför Sverige flyttar svenskarna omkring! :D

17:55  

Skicka en kommentar

<< Home