13 augusti 2009

DIY

Ibland är det roligare att hitta på saker själv, än att nöja sig med verkligheten.

Till exempel vad gäller namn. Ofta har jag och mina vänner konstruerat fabulösa smeknamn åt personer i vår umgängeskrets, som de aldrig fick höra själva, vilket nog var for the best, om vi säger så. Men sen kan man ju även döpa om kändisar, vilket är lika gott att dela med sig av.

Vem vet, kanske nån mer sitter och hittar på nya namn där ute, och känner sig manad att dela med sig? :D

Choklad Van Damme - Jean-Claude Van Damme
Det säger ju sig sjävt, det låter nästan som man säger choklad när man säger Jean-Claude. Tänk så trevligt att heta nåt så som fint som Choklad i förnamn också, åh, the envy!




Gyllene Hawn - Goldie Hawn
(Jockes och Rulles påhitt ursprungligen) Också mycket självförklara
nde, vi tar det på svenska så alla förstår, helt enkelt. :D Ett populärt grepp som återkommer senare i listan.





Whoopi Goldwhoopi - Whoopi Goldberg
(Jockes och Rulles påhitt ursprungligen) Heter man nåt så dumt som Whoopi i förnamn kan man lika gärna klämma in det en gång till i efternamnet. Whoopiwhoopi!






Robert Dunis Junior - Robert Downey Jr
Älska direktöversättningar som inte ens går att göra, alltså tar vi det närmaste vi kan komma på i stunden, och lägger till 'is' så det låter som ett smeknamn. Dunis. Mysiga, fina Dunis.






Staffan Sjömås - Steven Segal
Försvenskningarnas försvenskning! Segal = seagull = egentligen fiskmås, men sjömås är mer rakt översatt. :D Staffan Sjömås är mitt favvonamn of the bunch. Kanske för att det är allra dummast.




Diesel Vensington - Denzel Washington
Det här en actual felsägning av Jockes chef, helt underbart! För extra krydda kan man testa att blanda ihop Denzel med Vin Diesel, i alla fall om han egentligen heter Diesel i förnamn.





Sparris Hilton - Paris Hilton
(Jockes och Rulles påhitt ursprungligen) En person man bara måste driva med, och som lämpligt nog ser ut som en sparris, to top it off!






Sylvester Stallfåne - Sylvester Stallone
En gammal klassiker jag och min bror använde oss av i yngre dagar. Enkel men klatschig!






Etiketter: , , ,

9 Åsikter

Blogger Sofia:

Oh! Choklad van Damme! :D
Så sött!

Glöm inte:
Päl Nudel (Pär Nuder) - ska sägas med asiatisk brytning för bästa effekt.

Antonio Bandanas (Antonio Banderas) - Bara för att han är så slemmig och äcklig och det är bandanas också.

Fitty Cent (50 cent) - Tja, roligare så eftersom han verkar vara en värdelös människa med machomanskomplex.

00:02  
Blogger Anna Nio:

Fia: Ja, mmm, choklad, lyllo Van Damme! Hahaha, mycket bra, jag brukar till och med säga Fitty Dent istället, för det finns en utländsk tandkräm med det namnet. :D

00:05  
Anonymous A.:

Du är så knäpp. Det gör mig glad.

00:42  
Blogger Dallerberg:

Russ Kurtell

02:23  
Blogger Anna Nio:

A.: Givetvis är jag det! Bra att det glädjer nån. :D

Marre: Hahaha, som när jag var liten och inte kunde förstå hur man kunde heta Jarl Kulle. Jag var övertygad om att han hette karl Julle, det var vettigare. Still is. :D

12:21  
Blogger Medelklassman:

David Seaman, den gamla engelska landslagsmålvakten i fotboll, döpte jag om i mitt huvud till David Semen.

Mycket roligare.

15:07  
Blogger Anna Nio:

30+: Det är ju nästan ett måste, det hör man ju! :D

15:45  
Blogger Mård:

Min lillebror såg Star wars för många år sedan och berättade sedan med allvarstyngd stämma om hur hjälten Hans-Olov (Han Solo) krigade mot boven Svarte Reidar (Darth Vader).

22:45  
Blogger Anna Nio:

Mården: Hahahahahahaha, jag älskar't! :D

Jag hade i gymnasiet en kompis, vars pappa hette Hans-Olov Wannberg, och han presenterade sig för folk som Wolosnah Grebnaw, eller Han Solo. Helt underbart. :D

22:55  

Skicka en kommentar

<< Home