07 augusti 2009

I haz a sad

John Hughes är död. Vid 59 års ålder, av en hjärtattack. Jag vet inte ens vad jag ska säga, jag saknar ord, på riktigt.

Tillbringade en kvart med att äta halvkalla sojakorvar och stirra blankt framför mig medan jag försökte processa nyheten. Jag vet ändå inte vad jag ska säga, mer än att jag är chockad och bedrövad. Jag älskar vissa av hans filmer innerligt. Jag vill inte att han ska vara död.

In his honour gör jag en topp fem-John Hughes idag. Vila i frid.

#5 "Pretty in Pink"
#4 "Weird Science"
#3 "The Breakfast Club"
#2 "Ferris Bueller's Day Off"
#1 "Sixteen Candles"

Och som en extra bonus finns ett väldigt vackert minne av honom nedtecknat, från en tjej som hade lyckan att brevväxla med Hughes under några år på 80-talet. Verkligt rörande och få förunnat.

Etiketter: , ,