10 augusti 2009

I wish upon a star tonight

Jag har ett problem. Jag vill göra sjukt mycket saker, men jag gör istället ingenting av värde alls.

Jag har alltid känt såhär, eller i alla fall hemskt länge. Det är först under sjukskrivningen som jag kunnat få rätsida på varför det förmodligen är som det är; Jag orkar inte, stressar ihjäl mig non stop, och min hjärna kokar över, samt att jag alltid varit fattig som en gris.

Precis så känns det, och hur fan kan man strukturera upp nåt med en glödhet spretande hjärna, en kropp som bara vill dö av energibrist, virtuell magsyra i hela kroppen och ett helt tomt kassakskrin to top it off? Nå, förr eller senare kommer jag må bättre. Eller hey, jag gör ju redan det, men ännu mer. Much more better.

To cure this weakling child

Så, tills vidare rensar jag ut och strukturerar upp lite i min vilda hjärna. Listan på saker jag önskar att jag kunde, men som jag aldrig haft tålamod eller ork (eller tillfälle) att lära mig kommer här:

* sy kläder från scratch (efter mönster, alltså)

* spela gitarr
* göra flick flacks
* hängglidflyga
* hoppa fallskärm
* flyga propellerplan
* dansa riktiga danser, som lindy hop eller nåt annat fartfyllt
* bygga möbler, och stoppa dem också
* tapetsera (jag kan ungefär hälften, men det vore bra att kunna allt)
* prata japanska, tyska, franska och en miljon andra språk
* laga videoapparater och symaskiner
* meka med bilar, kunna motorer i allmänhet

* köra bil
* hjärt/lung-räddning
* skjuta med pistol
* trycka egna tröjor och tygmärken
* simma under vatten (det GÅR inte)
* dyka med tuber
* göra forna tiders frisyrer (mmm, finger waves, t.ex.)
* segla en riktig piratbåt
* åka vattenskidor

* bygga och måla hus
* lacka bilar

...och säkert tusen till saker.

Jag vill också kunna, damnit

Det finns massor med saker jag bara vill göra också, som inte kräver nyförvärvade förkunskaper, men som inte heller blir av för att jag inte orkar. Och för att jag inte har råd, oftast. Som att resa över hela världen, skriva böcker, fotografera med bättre kamera, inreda ett knarrigt kråkslott och restaurera upp det, få ett sjukt kreativt, omväxlande och bra jobb, kunna mer om allt möjligt (kräver bättre minne mest), tatuera mig mer, skaffa "silver"tand, lära mig ännu mer nya maträtter,
vara duktig på att sminka mig och duktigare än dagsläget på att rita, ordna maskerader och middagsbjudningar, och så fucking vidare for ever, and ever, and ever.

Jag vill sätta fart med allt. Nu. Men jag vill orka också. Åh, kom igen och bli sprillans frisk nununu!

Etiketter: , , ,

3 Åsikter

Anonymous bror:

Tja, det enda som låter helt omöjligt av det där är ju att segla en riktig piratbåt...finns nog inte vidare värst många 16-1700-tals båtar kvar i segelbart skick...:P

09:22  
Blogger Anna Nio:

Erik: Au contraire - jag kan ju mönstra på Götheborg, det är allt en gammal och stilig skuta, det! :D

09:30  
Anonymous bror:

Haha, sant...gäller bara att lyckas övertyga dom om att pirating is da shit! :P

05:50  

Skicka en kommentar

<< Home