10 september 2009

Hundra jävla ointressanta saker

Jag har en fäbless för listor. Det är allmänt känt (inbillar jag mig), så nu betar jag av en fet jävel: hundra random saker om mig själv!

1. Jag har varit underviktig så länge jag kan minnas.
2. Jag älskar att åka kundvagn som om den vore en sparkcykel, eller kanske en spark, bara, och gör det jämt när jag handlar så mycket att jag behöver en vagn.
3. Jag är livrädd för spindlar, clowner (särskilt Pennywise), Killer Bob och Sadako.
4. Maskerader berikar mitt liv mer än jag själv förstår.
5. Jag fattar inte att jag snart (väldigt snart) är trettio bast. Hur gick det till? Och viktigare: när?
6. Jag kommer aldrig börja dricka kaffe.
7. När jag mår riktigt bra så pratar jag lite med mig själv även ute bland folk, och visslar lite trivsamt på stan och sånt.
8. Jag är inkapabel till att gå sakta.
9. Jag hatar att äta lunch.
10. Min hy är så torr att jag inte kan använda puder, och jag får torrfläckar i ansiktet om vintrarna.
11. Jag älskar att lukta på timjan, dill och ingefära.
12. Nästan all min mat innehåller vitlök.
13. Jag kan inte läsa kartor.
14. Jag har aldrig lärt mig att simma under vattnet.
15. Jag tycker inte om fåglar. Tama, alltså.
16. Jag drömmer om att äga ett rangligt men ombonat kråkslott en dag.
17. Jag har haft skitmycket hål i tänderna, under hela mitt liv.
18. En gång hade jag 13 hål i tänderna på en gång.
19. Om jag ska sjunga oförställt och bekvämt, bara rakt ut utan att behöva tänka på tonläge och sånt, så är det bara PJ Harvey som passar min röst.
20. Jag älskar att lära mig nya fakta om saker.
21. Min "vill läsa"-boklista omfattar just nu 318 titlar.
22. Två - förlåt, tre, Andrea påminde mig! - gånger i mitt liv har jag hört rykten om mig själv; En gång i sjuan sades det att jag skulle köpa en ny tröja, den andra, i kanske åttan, att jag hade skitmånga läppstift hemma. Tonåringar, inte ens då jag var en kunde jag förstå mig på dem. Det tredje och roligaste ryktet var, att somliga människor trodde att Andrea och jag drev en hatsida på nätet, där vi drev gäck med tjocka goter. Hejdlöst roligt! Att ingen tänkt på att visa upp denna sida som bevis gjorde det bara ännu galnare att ryktet levde länge nog att vi skulle få höra det. :D
23. Jag började sminka mig när jag var omkring 17-18.
24. Jag började röka då jag var 18, slutade när jag var 22.
25. På min 15-årsdag opererades jag i magen, för att min kroniska tarmsjukdom förvärrats till ett akut stadie.
26. Jag hatar juice med fruktkött i.
27. Jag hatar all juice utom ren apelsin-dito.
28. Jag är allergisk mot pälsdjur, skaldjur, nypon, laktos och kanske gluten.
29. Mina bästa kulglassmaker är melon och päron.
30. Jag har fått min näsa, längd, ögon och delvis mun efter mamma och mitt hår, mina armar, händer och dåligt cirkulaterande (jag tror inte det är ett ord) händer och fötter efter pappa.
31. Min favoritfilm alla kategorier är "Brazil".
32. Jag tycker att hälsosam mat är asgott.
33. Jag vägrar se/läsa sönderhypade saker, nånting inom mig bara skriker i protest och sen blir det inget med den saken.
34. Jag har aldrig betalat TV-licens.
35. Jag har aldrig provat knark.
36. Jag kommer aldrig prova knark.
37. Jag kommer förmodligen inte betala TV-licens heller. :D
38. Jag har Tommy Körbergs autograf.
39. Jag skulle aldrig kunna jobba inom vården.
40. Om jag ser folk kräkas så är det farligt nära att jag lägger en pizza själv.
41. Jag anser Tarantino vara kraftigt överskattad.
42. Jag har många kompisar, men väldigt få vänner.
43. Jag har varit i åtta främmande länder, men varit utomlands kanske elva gånger.
44. Jag har släkt som utvandrade till Amerika och Kanada kring sekelskiftet.
45. Jag anser att kvalitén på översättningar numera, i synnerhet gällande TV men även film och litteratur, är sjukligt undermålig.
46. Jag har ett hat-kärleksförhållande till att gå på bio; Extatiskt underbart om det inte vore för alla andra.
47. Det bästa jag vet är att gå på filmfestival.
48. Jag har gått fyra år på gymnasiet istället för tre.
49. Jag kan inte somna utan att ta melatonintabletter, i alla fall inte på många timmar.
50. Mina favoritfärger är knallgrön och knallrosa, på tredje plats kommer knallorange. Knall!
51. Om jag har kläder som jag inte känner mig bekväm i så kryper det i hela kroppen på mig och jag känner mig som en spion, en missanpassad, en lögnare.
52. Jag älskar grön sparris.
53. En gång har jag och en kompis blivit bjudna på filmpremiärsfest när vi var så fulla att ingen av oss mindes det dagen efter, hittade bara en skum lapp och ett par reklamtrosor i våra väskor.
54. Jag har bott i London.
55. Jag har flyttat 25 gånger.
56. Jag har aldrig övningskört.
57. Jag kan skratta hysteriskt åt helt irrationella saker, som jag heller inte kan förklara. Bara min bästis förstår mig för hon är lika knäpp.
58. Jag hatar röda äpplen.
59. Jag tycker att SS hade de överlägset snyggaste uniformerna under andra världskriget.
60. Jag är skitbra på att göra blandband/-skivor.
61. Datorer hatar mig och jag hatar dem.
62. Jag vill inte bo i Sverige hela mitt liv.
63. Mina naglar är osedvanligt mjuka, och kassa.
64. Jag bryr mig om miljön.
65. Jag har sex stycken piercingar.
66. Och fem tatueringar.
67. Jag försöker att använda så lite tramsprodukter jag kan - sånt som ska innehålla tjo och tjim som gör hej och hå för ditt hår/hy/ögon/ben skiter jag i.
68. Jag älskar ale men är inget fan av porter.
69. Jag hatar vin.
70. Jag föredrar att sova på sidan.
71. Och jag måste sova minst tio (ibland tolv) timmar på sommaren, minst nio (ofta tio) resten av året.
72. Jag anser att stringtrosor är ett tortyrredskap.
73. Jag föraktar människor som alltid lever efter trender.
74. Jag älskar att organisera och rationalisera.
75. Jag önskar att jag kunde bli gubbe på ålderns höst. Gubbar äger.
76. Jag kan inte gå nedför trappor utan att titta på trappstegen, jag är övertygad om att jag ska falla annars.
77. Jag är 164 centimeter lång.
78. Långa människor fascinerar mig.
79. Det finns inga felfria personer i hela världen.
80. Jag hatar särskrivning.
81. Jag vill inte bli känd.
82. Jag går till rytmen av min egen trumma.
83. Om jag ska nånstans själv så har jag alltid musik och lurar med mig, och på mig.
84. Min största skräck är att bli våldtagen.
85. Jag gillar mindre fysiska avvikelser som ärr, sneda tänder, krokig näsa och liknande, men inte harmynthet, Neurosedyn-effekter eller polio, så kul ska vi inte ha.
86. Jag har haft blont, svart, rött och rosa hår, i olika konstellationer.
87. Jag har aldrig köpt en hamburgare på McDonalds.
88. En gång när jag var bebis så stoppade jag en geting i munnen. Den stack mig så hela underläppen svullnade upp och jag skrek som en stucken... bebis, ja, förmodligen precis så.
89. Jag är magiskt bra på att memorera låttexter och filmcitat.
90. Jag är en skitdålig förlorare.
91. Jag är jätteklumpig och har alltid blåmärken nånstans.
92. Jag har aldrig snusat.
93. Jag gillar inte att spela TV-spel.
94. Jag har varit kroniskt fattig i så gott som hela mitt liv.
95. Världens bästa TV-serie är "Twin Peaks", enligt mig.
96. Jag blir jätteglad av att se små hundar (inte chihuahuor dock), luftballonger, gamla par som håller handen, alternativa föräldrar, och bögskinheads.
97. Jag är vegetarian fast jag äter även fågel.
98. Jag är bra på hår: att klippa, färga, och frisera.
99. Min bästa grej i högstadiet var alltid eget arbete, jag la lika delar tid på framsida och renskrivning som jag gjorde på innehåll.
100. Jag gillar att göra listor.

Etiketter: ,

5 Åsikter

Blogger Verbal Kint:

Respect!

Någon som har 'Brazil' som favoritfilm alla kategorier, tycker att 'Twin Peaks' är världens bästa TV-serie och ett citat ur 'Time Bandits' under sin profilbild på bloggen måste ju helt enkelt vara en helt fantastisk och underbar människa!
Säker på att du inte vill gifta dig med mig? ;-)

10:35  
Blogger Anna Nio:

Verbal: Hahaha, ja, så måste det ju vara helt enkelt, din logik är oantastbar, jag kapitulerar och erkänner mig fantastisk! ;D

Åh, jag tackar för erbjudandet återigen, men avböjer lika vänligt som sist. :D

10:56  
Blogger Verbal Kint:

Damn it! :D

19:28  
Blogger andrea:

mwn HALLÅ! hur har du kunnat glömma det absolut sjukaste ryktet som gått om både dig och mig? Att vi på fullaste allvar drev en hatkampanj via en hemsida, som inriktade sig på överviktiga flator? Visserligen en sida som ingen någonsin sett, men som folk på fullt allvar trodde fanns, när vi bodde i London?

:D

(f.ö blev min ordverifiering "blehora" - hihi!)

23:06  
Blogger Anna Nio:

DEN GLÖMDE JAG BORT! Hahahahaha, fan då, jag får ändra! :D

23:07  

Skicka en kommentar

<< Home