28 oktober 2009

Andersonskans Wes

Topp fem i filmer från Wes Anderson. Den här femman blir oerhört mycket enklare att sammanställa än vanligtvis, eftersom karln inte gjort mer än sex långfilmer och två korta ditos. Och jag har bara sett fyra av filmerna, så jag behöver inte ens välja bort nånting. Ibland kan man ju göra det enkelt för sig också, så det gör jag nu:

#5 [blankt]

#4 "The Life Aquatic With Steve Zissou"

#3 "The Royal Tenenbaums"

#2 "The Darjeeling Limited"

#1 "Rushmore"

Sen är jag förstås nyfiken i en strut på "Fantastic Mr. Fox", vilken faktiskt visas alldeles strax, under SFF, men får även vanlig biopremiär längre fram i vinter. Fullt så nyfiken var jag dock inte, så jag väntar till januari och lägger mina festivalpengar på andra rullar istället.

Etiketter: , ,

4 Åsikter

Blogger Medelklassman:

Muckar du? Kom å plocka...

17:30  
Blogger Anna Nio:

Lätt! I double dare you! :D

19:52  
Blogger Verbal Kint:

Men visst är Rushmore underskattad!? En helt underbar film! Tycker ju om även de andra, men den är ju... ja, bäst!

18:07  
Blogger Anna Nio:

Den är tveklöst bäst, älskade den totalt!

18:48  

Skicka en kommentar

<< Home