13 oktober 2009

Stenbockkoncernen

Eftersom TV-utbudet är så förbannat skralt och trist just nu så tänkte jag droppa några nya förslag som kanske livar upp i etern:

Laxfällan - Ett realityprogram om folk som inte kan sluta äta lax, leva med laxar eller på andra vis har osunda relationer till denna stackars fisk. Skepparkransade gubbar med träben eller krokhand kämpar för att förändra deltagarnas livsstil.

Bonde Söker Ensam Mamma - Säger sig självt, det är ju perfekt; Bonden behöver en slav som kan sköta korna och sopa förstukvisten, mamman behöver en ekonomisk försörjare till ungarna. Harmoni uppstår.


Alla Älskar Raymond & Maria - Spexig komediserie med one hit wonder-bandet Raymond & Maria i huvudrollerna. Och alla andra älskar dem, eller kanske hatar dem - det är det som är det roliga. Varje avsnitt innehåller också varsitt skämt om ointressanta tröjköp, med påföljande förinspelade fejkskratt.

Top Model Landsort -
Hysteriska modemänniskor kommer till landet för att glamma till mjölkpigorna, massor av onödiga utmaningar ska klaras av och i slutändan koras en vinnare, vilket blir den som ser minst ut som en jordhög i ansiktet, förmodligen.

How I Met Your 2½ Mothers - "2½ Män" visas parallellt i split screen med "How I Met Your Mother", så blir vi av med skiten fortare.

I övrigt kommer all sport att förbjudas, annat än i speciella sportkanaler. Detsamma gäller för gudstjänster och sånt religiöst jolm, de kan sändas i radio eller via röksignaler om de nu måste sändas alls. I övrigt tycker jag att hysteriska galenpanneprogram á la "Hål i Väggen" borde förbjudas enligt lag. Alla läkarserier utom "House" och "Scrubs" kan bakas ihop till en enda, det är ju ändå ingen skillnad på dem. Tråkiga realityshower kan vi gott få mindre av också, finns det någon yrkesgrupp eller fejkad konstellation som inte dokumenterats via linsen vid det här laget?

Etiketter: ,

11 Åsikter

Blogger Verbal Kint:

Amen to that!
"Laxfällan", "Top Model Landsort", "Alla Älskar Raymond & Maria"!! Hahaha! Du borde helt klart bli TV-producent! Din kanal skulle ha en hedersplats på min fjärrkontroll!

BTW: seen this?

12:43  
Blogger Anna Nio:

Tackar, tackar, det tycker jag med. Det skulle åtminstonde bli mer intressant att se på TV, om något. :D

Hahahahahahahahahahahahaha, fyfan vad bra! :D

12:48  
Blogger Yvette:

Helt klart idéer du borde sälja. Helt fantastiskt!

22:02  
Blogger Anna Nio:

Skönt att höra att fler uppskattar mina snilleblixtar, tack. :D

22:48  
Anonymous Linda:

Du! Har du sett Nurse Jackie? Om inte - lös det.

20:48  
Blogger Anna Nio:

Linda: Nope, det har jag inte. Lät inte som min kopp te riktigt, men tack för tipset nonetheless.

00:36  
Anonymous Linda:

Jojojo, den måste vara din kopp te. Edie Falco är ju helt grym också. Kolla bara första i alla fall. De är bara 22 minuter långa eller något. SVT Play. Snällarå! :)

12:14  
Blogger Anna Nio:

Linda: Jag följer överlag ytterst få serier, helt enkelt för att jag inte orkar. Ska jag följa nåt ska det vara nåt som intresserar mig oerhört, vilket sjukhusserier och drama-ditos sällan gör, så jag får avböja igen. :)

12:17  
Anonymous Linda:

Hela första säsongen är klar så det är ju egentligen bara att ladda ner. Ett avsnitt är typ 25 minuter. Du gillar ju House! Här har vi en annan skön vänskap som man också hade velat ha i verkliga livet...! Nåväl... Det är din förlust.

14:25  
Blogger Donny H:

How I Met Your 2½ Mothers - "2½ Män" visas parallellt i split screen med "How I Met Your Mother", så blir vi av med skiten fortare.

Hehe. Fantastisk idé.

11:09  
Blogger Anna Nio:

Donny: Tack! Let's make it happend! :D

12:58  

Skicka en kommentar

<< Home