07 juli 2010

STFU

Okej, det är ett gäng fenomen som jag är jättetrött på för stunden, som jag inte vill varken se eller höra mer om på ett bra tag. En del vill jag helst slippa för all överskådlig framtid, rent av.
  • Cupcakes - MUFFINS heter det, muffins med glasyr om man ska behöva vara så jävla omständig och speciell.
  • Macarons - Jag har aldrig smakat. Det är säkert asgott, men snälla, det är en efterrätt, inte botemedlet mot AIDS, så shaddap already.
  • Frankofiler - Jaaa, jaaa, Frankrike är så fint och romantiskt och elegant och alla i Frankrike är helt sensuella mest hela tiden men ändå inte porriga eller vulgära och alla sippar ljuvligt rödvin och röker eleganta cigaretter och ingen får rökhosta eller blir för full. Fast så är det inte, wake up and smell the alkoholkonsumtionsstatistik, typ.
  • Japan-freaks - Sluta nu, ALLT japanskt är inte per definition skitkoolt eller bra, alla japsar är inte snygga/tuffa/fantastiska och alla japansk mat är inte helt fab. Det finns bra och dåliga saker med allt, även Japan.
  • "True Blood" - Hetsen har förvisso lagt sig en aning, men det betyder inte att jag tänker börja kolla på skiten. Jag är inte så mycket för TV-serier, och har ingen särskild vurm för vampyrer, så varför tjatar ni hål i huvudet på mig om det här? Makes no sense.
  • "Twilight" - Mer vampyrer! Vad är grejen? Själva grundstoryn verkar sanslöst tunn och tramsig, karaktärerna endimensionella och meningslösa och ändå ligger folk och ålar på golvet i nåt slags kåtkoma så fort de ser någon av skådisarna på bild. Sänder de subliminala budskap i filmerna, eller vad? Böckerna är riktade till tonåringar, och är anklagade för att smygsprida mormonska värderingar - ska detta vara något att hänga i der tannenbaum? Knappast. Jag bjuder istället på en hilarious genomgång av sista boken, av ett, låt oss säga, icke-fan. :D
  • iPhone - Den har allt och alla som äger en kan inte sluta pilla på den varenda vaken sekund, ibland i sömnen med. Dessutom måste de berätta om allt de gör med sin iPhone, vare sig man vill höra eller inte (inte). Men det är fortfarande en telefon. Jag tycker inte att telefoner är så oerhört upphetsande. Jag vill kunna ringa, sms:a och ha en kalender i min, sen är jag nöjd.
  • Hipstamatic Prints - Åååhhhh vilka kreativa fejksuddiga, fejkpolaroid-bilder du kan ta, så himla spännande och intressant! Särskilt bra att albumen alltid heter "My Hipstamatic Prints", det är absolut inte tröttsamt att se tusen såna ploppa upp på fejan varje dag, NÄRÅ, INTE ALLS.
  • Appar - Ja, jag är ganska less på mobiltelefoner i allmänhet, iPhone i synnerhet, men appar har ju fanimig blivit en farsot, som inte bara gäller just iPhone längre. Det finns en jävla app för allt, så jag antar att man snart inte behöver andas själv eller gå och bajsa för egen maskin, heller. Värt. Vettigt. Not.
  • Burlesk - Hellre burlesk än regelrätt stripp, det säger jag helt klart. Men det är bara burleskande överallt, vart man än vänder sig, dag och natt. Nu är jag rätt less på konceptet. Overload, needs burlesque-break NAO.
  • Förlovningar - Det har gått inflation i ringbytarvärlden, det känns som att det inte finns några oförlovade människor kvar där ute snart. Jag blir helt matt, man orkar ju inte ens glädjas åt folk när det är så jävla många som gör samma sak.
  • Fotboll - En ständig källa till irritation, en ständig post på listor över saker jag hatar. Nej till sport!
  • Vuvuzuelas - Behöver jag egentligen ens utveckla? Hörde dem för första gången idag (I don't do sport, som sagt). Hörde talas (evighetstjat och -skämt från halva världen) om dem tidigare, men slapp alltså utstå oljudet tills nu. Hur står folk ut? Jag svär att de sänder ut en signal som gör att jag kommer vilja döda nån (I must kill - Frank Drebin *LER MEKANISKT*), så galen kände jag mig efter bara någon minuts tut och bröl från tv:n. Vederstyggligt. Kan de inte lära sig riktiga instrument istället? Det vore oerhört mycket gemytligare med en enorm läktarorkester som spelar ordentlig musik. Så kanske vi med tiden kan mota bort alltmer av fotbollen och istället fokusera mer och mer på läktarmusiken, tills vi en lycklig dag är kvitt sportevenemang helt. Oh, happy day. :D

Etiketter: , , ,

11 Åsikter

Blogger Henrik:

True Blood / Twilight: Det har varit artiklar i tidningar i ett PAR ÅR nu som tjatar om hur INNE DET ÄR med vampyrer. Det är otroligt inne. Det är vampyrer överallt! Som exempel i ALLA dessa artiklar har man True Blood och Twilight. SHIT det är ju HUR MYCKET SOM HELST! (dessutom handlar inte Twilight ens om riktiga vampyrer!!!) AUUUGHHH

En sak jag stör mig på är alla jävla schampooreklamer där man tjatar om vilken "formula" schampoot har. Det heter FORMEL! En kemisk FORMEL. AUUUGHHHHH

09:36  
Blogger Anna Nio:

Henrik: Hahahaha, ja, det har du rätt i! Skapa en hype genom stenhård promotion av två för varandra slumpmässigt existerande produktioner, JA, DE JÖR VI!11 tänkte nog "journalisterna" av dagens media.

Åh, precis som mitt hatord "tänk", TÄNKANDE heter det, som "möjlighetstänk", va? Va? IS NOT A WORD!

Och smink- och hygienreklamer i allmänhet gör mig galen, med alla sina befängda påståenden, vilka möjliggörs genom valfri kemisk hittepå-FORMULA, gaahh!

11:36  
Blogger CINDERALLEY:

Alltså, jag håller med om ALLT på den här listan, utom fotboll. Jag skriver till och med under på förlovningar (vi var först!). Och lägger till bebisar, DÄR kan vi snacka inflation.

17:56  
Blogger Wayne:

Väl rutet!

17:48  
Anonymous Bror:

Vad är macarons? För jag antar att det inte är Kungsörnens snabbmakaroner vi pratar om här? :P

Frankrike ÄR trevligt, tro mig, jag har ju varit där... men...visst, ALLT är ju givetvis inte bra där heller...:)

Vampyrer är jag också så innerligt jävla skit-trött på att jag snart smäller av! Twilight fan-event? SJU TUSEN! skrikande idioter utan tillstymmelse till intelligens och självständigt tänkande som tränger ihop sig för att bevittna något som i det närmaste kan liknas vid en presskonferens i grotesk skala! Jag fattar inte. Nu har jag förvisso inte vare sig sett eller läst en enda bildruta/rad av Twilight, men jag skulle bli mäkta förvånad om det visar sig att jag faktiskt gillade något av det. True Blood har jag sett första avsnittet av och tyckte att det var något av det töntigaste jag sett. Fans av serien hävdar att den blir bättre efter några avsnitt, men jag är ytterst tveksam om ens det räcker för att blidka mig.

Japan håller jag också med om. Jag gillar bra animé och sushi och är uppriktigt fascinerad av vissa delar av den japanska kulturen, men är lika förfasad av andra delar.

Iphones är bra, men jag kan hålla med om att det kanske blir väl mycket ibland. Samma sak gäller för appar. (Fast svampguiden som tydligt och pedagogiskt berättar om flera hundra svampar i text och bild är en riktig hit) :D

Vad fan är hipstamatic prints? Har man dueller där man skall dra fram kameran och liksom fota sin motståndare från höften eller? :P

...och slutligen förlovningar: du vet att jag och Linda har förlovat oss va? Jag gissar att modern har sagt något om det...:) Eller har jag gjort det själv kanske? :P

17:52  
Blogger Anna Nio:

Sanna: Hm, jag besvarade din kommentar för ett tag sen, men nu verkar det vara puts väck.

Nåväl, vad jag sa var ungefär: FOTBOLL? WTF? :D Bebisar är också enerverande, helt klart, men jag har redan ondgjort mig rätt mycket över dem här, så de slapp undan för den här gången, haha. :D

Wayne: Ja, - någon måste ju säga det! :D

Bror: Som en liten kaka/maräng-sak. Jag har som sagt inte smakat själv, men orkar inte höra talas om dem mer på nåt år allra minst.

Vampyrer överlag känns rätt jävla ointressant, faktiskt. Och som vanligt är det ju så att ju mer hypat nånting blir, desto mindre sugen blir jag på att uppleva det själv. Och serier som inte blir bra förrän efter ett tag förstår jag inte varför man ska titta på alls; Är det inte bra som fan från början är det väl ingen idé att fortsätta titta? Som en bok som är skitkass i fem kapitel men blir asbra sen - hur ska man orka traggla sig igenom en sån sak?

Japan och Frankrike har jag ju inte besökt, men vill gärna dit nån dag. Dock finns det dåliga sidor med alla länder, och även bra. Ohöljd entusiasm gör mig alltid trött. Och misstänksam. :D

Hipstamatic prints är en APP TILL IPHONE, såklart, haha. Den lägger ett kornigt Polaroid-aktigt filter på bilderna. Kul i ungefär tre bilder, sen är det mest bara halvsuddiga fejk-artsy bilder på standardmotiv. Yawn.

Jooo, det berättade hon, sen glömde jag bort det, och jag kände ungefär som jag skrev i inlägget här: man orkar inte gratulera eller reagera, det är för mycket nu, haha! Men ni får väl ha förlovningsfest, så det blir på riktigt och så folk måste gratulera. ;D

20:30  
Blogger Dallerberg:

snacka inte skit om vuvuzelor!!!!! Haja hur mkt man kan störa folk med dem hahahahaha jag skrämde bort halva rålis förra veckan!

21:12  
Blogger Dallerberg:

Annars håller jag med om allt utom fotboll. Det var en blessing att jag sumpade min iphone :D

21:14  
Blogger Anna Nio:

Marre: Du ÄR galen, fyfan! Jag kommer aldrig skaffa iPhone, det verkar vara rena döden, haha. :D

21:19  
Anonymous Surskägget:

Håller med om typ allt på listan. T o m jag som är gammalt vampyrfan (fast då snackar vi riktiga vampyrer, Dracula/Bela Lugosi, Nosferatu, Stephen Kings underbara roman Salem's Lot dock ej filmen, Dracula/Gary Oldman, Dracula/Christoper Lee bitvis Anne Rices vampyrsvit, och ja även True Blood som jag ser mest för humorn och den sköna sydstatsbyhålekänslan inte så mkt för vampyrerna som är rätt obefintliga egentligen) tycker Twilight är hur seg som helst (såg bara första delen och har inget sug hahahaha sug efter de andra två). Det är ju egentligen en vanlig high schoolrulle, fast sämre, och så har man ersatt några av de vanliga karaktärerna (typ "den svåre" och "den tuffe") med vampyrer. Tycker synd om dagens ungdomar. Vi fick Breakfast Club och Mötley Crüe, idag får de Twilight och Tokio Hotel. Suck.

Men en sak på listan måste jag invända mot. Man kan aldrig, aldrig, aldrig, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaldrig få för mycket burlesk. Aldrig sa jag! Och så mkt burlesk är det väl inte? Eller går jag på fel ställen? Och vart ska jag gå i så fall? Guuuuuud ge mig en tofstutte nu! Nu sa jag!

14:09  
Blogger Anna Nio:

Skäggis: Ja, förr i världen var ju vampyrer intressantare, helt klart tolererbara i populärkulturens sfär, men numera står jag bara inte ut med skiten; Därmed inte sagt att inte de gamla rullarna eller böckerna är kassa och outhärdliga, alls icke. DET VAR BÄTTRE FÖRR! :D

Haha, det är nog för att jag har bekanta som är involverade i scenen, så jag tycker det är överallt och lite väl ofta. Men tofstuttar är inget dåligt i sig, det vill jag understryka. ;D

(HAHAHAHAHHA, får nu word verification of the decade: SADISTEN! hahaha, jag dör!)

20:35  

Skicka en kommentar

<< Home