23 maj 2010

DIY - the return

Att vränga om namn är något jag tror att jag aldrig kommer få nog av, inte heller nåt jag tror att jag nånsin kommer sluta med. Jag har listat några av de namn jag slänger mig med förut, både en och två gånger hittills. Nu kommer del tre, brace yourselves!

Stjärt Li - Jet Li
Jag tycker nog att Jet är ett lite för koolt förmamn för att det ska vara okej. Att heta Stjärt är inte särskilt koolt. Däremot jävligt roligt.





Jan Pål - Sean Paul
Ett osexigt
namn för en osexig person. Hade han varit svensk hade han lätt hetat Jan Pål, jag bara vet det. Fyfan vad jag inte står ut med den här mannen, han förtjänar att heta som en ensam jävla bonde!





Biggles Pullman - Bill Pullman
Alla vet ju att Bill är ett smeknamn, oftast för
William, vilket inte alls är logiskt, så Ella och jag bestämde oss helt sonika en dag för att han egentligen heter Biggles. Och det ska uttalas Bigg-läss, inte Biggulz, som man kan tro. Vi vet, vi har döpt karln.




Underliv Knullman - Liv Ullman
Hur man inte kan dra den
här kopplingen is beoynd me. Och givetvis borde Liv och Biggles P. gifta sig, för att splitta det episka dubbelnamnet Ullman-Pullman mellan sig, hahaha, jag dör!





Wyclep Jean - Wyclef Jean
Subtilt, men nog så dumt. Uttalas med fördel med ett tydligt, ploppande p i slutet av Wyclep: WajkläPP. Det gäller att hitta de små medlen för att stå ut med irriterande kändisar.





Karl Julle - Jarl Kulle
Det här drove me nuts som barn, jag kunde inte begripa att han faktiskt hette Jarl Kulle och INTE Karl Julle. DET ÄR MER LOGISKT SÅHÄR, vem fan heter Jarl, WHO?






Matthew McConaheweydeweylewey - Matthew McConaughey
Hahaha, detta geniala namnbyte är påkommet av snillena bakom Grotesco, för vilket jag tackar dem djupt. I mean, det går ju inte att uttala hans namn på riktigt, lika bra att göra om'et, enklare för alla inblandade.



Och om Kurt Russell och Russell Crowe gifte sig skulle det få hysteriska effekter. This is my husband, mr Russell Russel. Se bara så glada (och lika!) de är, I see the want to in your eyes. Oh please do it, PLZ! :D

Etiketter: , , ,

8 Åsikter

Blogger Medelklassman:

Karl Julle. En klassiker. Undrar om inte Svullo drog den en gång?

16:35  
Blogger Sofia:

åh, russel russel! :D

det är typ som det där skämtet "om glenn hysén och glenn close skulle gifta sig skulle de båda heta glenn hysén". :D!!

16:48  
Anonymous Malin:

haha min pappa heter Jarl, FAKTISKT! :D

17:26  
Blogger Anna Nio:

T+: Åh, det skulle inte förvåna mig, han hade sina stunder, den gode Svullo. :D

Fia: Jaaa, älskar sånt, det är så fint. :D

Malin: Aha, då är det ett namn alltså. Det var alltså inte bara Jarl Kulle som drog ett osedvanligt långdraget skämt, med andra ord. Fan. :D

18:57  
Anonymous bror:

En annan klassiker är ju att om Hoa-hoa Dahlgren och Magnus Uggla gifter sig så skulle det ju bli Hoa-hoa Uggla! Muahahah! :D

08:07  
Blogger Anna Nio:

Erik: Haha, jag vet. Jag hade en pojkvän en gång för längesen som fick för sig att Loa Falkman hette Loa-Loa, det gillar jag skarpt. :D Äkta makarna Hoa-Hoa och Loa-Loa Falkman, det vore nåt. :D

12:40  
Blogger Dallerberg:

HAHAHAHAHAHAHA :D :D :D i love it, mer mer mer :D


(hahahaha jag fick "kines" som ordverifiering :D :D: D )

13:02  
Blogger Anna Nio:

Marre: Det kommer säkert mer nån gång, men just nu har jag nog inga fler namn på lut. Men de faller sig naturligt när de dyker upp, och dyker upp gör de alltid. :D

Men tills dess kan du kalla Russell Crowe för Russell Kråka, i händelse av att han inte vill bli äkta make till Kurt Russel, alltså. :D

(KINES! Hahahahaha!)

16:00  

Skicka en kommentar

<< Home