23 maj 2010

Filmcitat #5

Yessirreebob, nu kommer det svagt efterfrågade och kraftigt försenade filmcitatquizet tillbaka, with a vengeance. Numero cinco i ordningen, och det finns fortfarande en del obesvarat från sist, om nån viktigpetter will give it a go (GÖRT BA GÖRT!).

Regler: Google, IMDb et al är givetvis förkastligt i den här inofficiella OS-grenen. Vet man så vet man - eller så chansar man, förstås - och då hojtar man till i kommentarerna genom att helt sonika skriva filmtiteln/-titlarna i fråga och sedan hålla andan av spänning tills jag sprättar kuvertet. När ett citat är avklarat skriver jag ut det i fetstil. Thundercats are go!

1. "-What's your name again? Plopper? Squitter?"

"-Trotter, sir."

2. "If you get the chance: shower with them, I did!"
3. "Oh, we all walk the Wibberly-Wobberly walk. And we all talk the Wibberly-Wobberly talk. And all we all wear Wibberly-Wobberly ties. And we look at all the pretty girls with Wibberly-Wobberly eyes."
4. "She gave me a pen. I gave her my heart, she gave me a... pen."
5. "'You're not gonna fall for the banana in the tailpipe?' It should be more natural, brother. It should flow out, like this - 'Look, man, I ain't fallin' for no banana in my tailpipe!' See, that's more natural for us. You been hanging out with this dude too long."
6. "I would be happy in a Turkish prison, are you kidding? I was with you, of course I had a good time."
7. "I'm on your side, I hate Godzilla too, he's the destroyer of worlds!"
8. "-'The Count of Monte Crisco'...
-That's 'Cristo', you dumb shit.
-...by Alex-an-dree Duum-ass, Dumbass.
- That's Dumas."
9. "Aziz! LIGHT!!"
10. "Life's a bitch and then... you don't die."
11. "-It's called the Miranda Act, it means you can't even touch his ass.
- I do not want to touch his ass, I want to make him talk!"
12. "-Paul. Paul Varjak. V-a-r... Mr Berman, this is Fred.
-Oh, Fred, baby, huh?"
13. "Places you're tied down to - none. People with a hold on you - none. Men you step aside for - none."
14. "Wouldn't it be great if wars could be settled by just the assholes who started them?"
15. "I tied my own shoelaces once. It was an overrated experience!"
16. "We've been seeing an awful lot of each other lately, and I really think it's in my best interest if I started seeing someone more popular. You know, better looking, drives a nicer car."
17. "-Your mother's a cankerous whore!
-Jesus, man!
-Hey, man, remember way back when I said your mother was a cankerous whore? I'm sorry, man. I did not mean that. She's not."
18. "-You lost your mind?
-According to my last psych evaluation: yes."
19. "Do you even know your daughter? There's no way she likes that song! Oh oh oh wait! Is she in a coma?"
20. "Amid the chaos of that day, when all I could hear was the thunder of gunshots, and all I could smell was the violence in the air, I look back and am amazed that my thoughts were so clear and true, that three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record: you're so cool, you're so cool, you're so cool."

Etiketter: , , ,

20 Åsikter

Blogger Tuss:

19. High Fidelity.

...heh, jo, det var allt.

00:50  
Blogger .perpotator:

Ursäkta stavningen (om det skulle vara så)

2. Wierd Science
8. Shawshank Redemption
9. 5th Element
18. Con Air

jahapp.. 4 av 20. det var ju förträffligt dåligt det

01:17  
Blogger Stop:

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

02:28  
Anonymous Anonym:

1. Cutthroat Island

5. Snuten i Hollywood

10:02  
Blogger Anna Nio:

Tuss: Jajamen. :D

Perpotator: Nej, det var ju bra, fyra rätt av fyra försök. :)

Korven: Såklart rätt, och fler kan du ju! :*

12:05  
Anonymous bror:

Haha, här efterfrågar man filmcitatstävlingen, och hur många tror du att jag kan? Inget! hahahah! :P

08:10  
Blogger Anna Nio:

Erik: AMEH! :D

12:41  
Anonymous Surskägget:

11. Red Heat, för övrigt sjukt underskattad.
15. Borde väl vara En Prins I New York?
10. Tänkte Lost Boys först, men kom sen på att det aldrig sägs i den. Nånting med vampyrer är det.
20. True romance.
4 och 16 känns så sjukt igen. Gissar på 80-talsungdomsrullar men vilka två vete fan. Kan 16 vara Tillbaka till framtiden?

17:08  
Blogger Anna Nio:

Skäggis: 11, 15 och 20 är helt rätt, gällande 10 är du på rätt väg men i fel årtionde (och kvalitet...). Ah, du är så nära på 4 och 16, icke "Tillbaka till Framtiden", dock, men väl 80-tal. :D

17:26  
Anonymous Helena S.:

10=En vampyrs bekännelse?

21:38  
Blogger Anna Nio:

Helena S: Nope, nope, close but no cigar. Vampyrfilm är som sagt helt rätt, men det handlar om något sämre och mindre klassiskt än bägge de nämnda blodsugarrullarna. :D

23:28  
Anonymous Surskägget:

Satt och bläddrade igenom filmbloggen häromdagen och stötte på min recension av Daybreakers. Jag är därmed ganska säker på att det är därifrån nummer 10 kommer. Filmen var så sjukt usel så jag har förträngt allt som har med den att göra trots att jag såg den för bara nån månad sen.

4 och 16 surrar i skallen, men det enda jag kommer å tänka på är John Cusack och Emilio Estevez av nån anledning. Trassel i Tropikerna? Better off dead? St Elmo's Fire? Jag vet inte...

13:58  
Blogger Anna Nio:

Skäggis: Hell yes att det är "Daybreakers"! :D Och 16 är indeed "Better Off Dead...", men nummer 4 fortsäter gäcka dig, haha. :D

14:03  
Blogger Henrik:

Jag kände faktiskt inte till din blogg när du postade det här, så därför har jag inte varit med men:

3. Hardware
4 och 17 kan jag men måste tänka lite på.

08:11  
Blogger Anna Nio:

Henrik: Vi alla våra brister, du är ursäktad. ;D Och givetvis är det "Hardware", fan vad glad jag blir att nån mer har koll på den underskattade, underbara rullen. :D Klura på med de andra en stund, du, och återkom sen. :)

10:54  
Blogger Verbal Kint:

OK, and here we go!

12. Breakfast at Tiffany's
13. Magnificent Seven

"You're right. And when you are right you are right. And you, you're always right!"

10:40  
Blogger Anna Nio:

Verbal: Ja, och ja, good job! :D

Åååhhhh, och jag i min tur kan inte placera det citatet, fast det är mig så förbannat välbekant! Epic fail. :D

12:18  
Blogger Verbal Kint:

Thanx, Anna9!

Hehe. Jag kan väl ge dig en ledtråd till då:

"That's the stupidest combination I've ever heard in my life! The kind of thing an idiot would have on his luggage!"

Nu kanske... ;-)

18:58  
Blogger Anna Nio:

Verbal: Aaaah, det var därför det var så oerhört färskt, jag kollade ju (nåja, sneglade medan jag satt vid datorn is more like it) på den härom dagen! "Spaceballs"! <3

19:09  
Blogger Verbal Kint:

Så rätt!

I övrigt hänvisar jag till det första citatet. ;-)

21:47  

Skicka en kommentar

<< Home